Timeplan 2024 Vår - lærer Kristin Isaksen - Universitetslektor
Studieprogramledermøter
K. Bakken
M. Brattvoll
J. Breivik
Y. Engkvist
H. Habbestad
K. Hovrud
K. Isaksen
C.L. Olsen
M.I.B. Olsen
L.A. Rotvold
M. Solberg
K-A. Sæther
R.M. Walberg
Leseoppdrag til økta står nedenfor, dere finner leseoppdragene for alle øktene i Canvasrommet til Ler-1050 i modulen som heter "engelsk 5-10"
Les Hestetræet, T. (2020) Learning and teaching vocabulary. In A-B. Fenner & A.S. Skulstad (Eds.) Teaching English in the 21st Century . Fokuser spesielt på s.187-190.
Se gjennom PP-slides introduction to vocabulary (disse er en oppsummering av kapitlet)
- Forklar essensielle fagbegreper om vokabularlæring som introduseres i "theoretical perspectives" s.187-190 (f.eks: word family, receptive and productive vocabulary, high frequency words, implicit and explicit learning, collocations, chunks)
-
- Forklar Nation sin modell om "the four strands of teaching and learning vocabulary" (p.189).
- Hva betyr det når Schmitt sier at vocabulary acquisition "is incremental in nature" (p.188)?
- Hva sier teksten om hvordan fremme vokabularlæring?
- Hva sier teksten om vokabularlæring og lesing og skriving?
- Hva sier teksten om vokabularlæring og skriving?
Hva skjer på GLU?
B-O. Andreassen
K. Bakken
M. Bartnæs
W.S. Bigell
A. Birkeland
S.A. Bjørkli
K.E.W. Bjørndal
H. Brox
H.V. Busch
K.H. Danielsen
O.G. Drageset
T.F. Eidissen
Y. Engkvist
A. Eriksen
H.R. Folkenborg
I. Frenning
F.C. Geisler
B. Grønvik
F.L. Hansen
M.N. Hansen
B. Haugseth
G. Heim
F. Hiss
L. Hjemgård Johansen
S.H.O. Holander
T.E. Holmbukt
L. Husjord
J. Höper
P.Ø. Haavold
K. Isaksen
I.K. Jakobsen
B-H. Johannessen
R. Johansen
L.B. Johanson
M. Johnsen
R.V. Johnsen
S.Z. Johnsen
A.K. Karir
B. Karlsen
S.S. Karlsen
S. Karlsen
R.T. Karstad
S.T. Killengreen
K. Killie
C. Kleemann
K.Kostveit
M. Kvivesen
L.I. Landsem
A.B. Larsen
F.S. Larsen
R.I. Larsen
M.B. Lauridsen
T. Leming
M. Liset
L.H. Lyngedal
A.H. Lødemel
S.D. Manshadi
E.F. Markusson
R. Mikkelsen
S. Misund
G. Moe
C.H. Moen
I.H. Møller
T. Nesheim
M. Nilssen
I.C. Nordli
K.A. Nyborg
C.L. Olsen
M. Olufsen
K.D. Opstad
H.C. Pedersen
G.O. Pettersen
I.L. Ramberg
M.V.P. Rist
J.N. Roksvold
H.C. Ryel
M. Son
A.R. Steele
C. Stene
K.E. Stien
O.K. Straum
M.L. Sundelin
M. Sætermo
K-A. Sæther
B. Sætveit
Y. Sørensen
A. Unhjem
M. Volden
O.J. Wang
M. Wiik
L. Wilhelmsen
B. Ødegårdstuen
V. Øie
- Les Munden (2021) Engelsk på mellomtrinnet ch.9 Vocabulary
- Oppsummer "selecting vocabulary", "presenting vocabulary", "vocabulary learning strategies" and "vocabulary tests"
Forberedelse før seminar: Leseoppdrag
Leseoppdrag for uke 3-5 er i Canvasrommet for LER-1052 i engelskmodulen, har detaljert leseoppdraget til fredag her også:
Les Hestetræet, T. (2020) Learning and teaching vocabulary. Download Hestetræet, T. (2020) Learning and teaching vocabulary.In A-B. Fenner & A.S. Skulstad (Eds.) Teaching English in the 21st Century . Fokuser spesielt på s.187-190.
Se gjennom PP-slides introduction to vocabulary Download PP-slides introduction to vocabulary(disse er en oppsummering av kapitlet)
- Forklar essensielle fagbegreper om vokabularlæring som introduseres i "theoretical perspectives" s.187-190 (f.eks: word family, receptive and productive vocabulary, high frequency words, implicit and explicit learning, collocations, chunks)
- Forklar Nation sin modell om "the four strands of teaching and learning vocabulary" (p.189).
- Hva betyr det når Schmitt sier at vocabulary acquisition "is incremental in nature" (p.188)?
- Hva sier teksten om hvordan fremme vokabularlæring?
- Hva sier teksten om vokabularlæring og lesing og skriving?
- Hva sier teksten om vokabularlæring og skriving?