Skip to main content
Uke
Velg ny lærer

Timeplan 2024 Vår - lærer Kristin Isaksen - Universitetslektor

Kristin Isaksen

Uke 3
Mandag
Tirsdag
09:15-12:00 - 16.01.2024
5-10 Engelsk

Leseoppdrag til økta står nedenfor, dere finner leseoppdragene for alle øktene i Canvasrommet til Ler-1050 i modulen som heter "engelsk 5-10"

Les Hestetræet, T. (2020) Learning and teaching vocabulary. In A-B. Fenner & A.S. Skulstad (Eds.) Teaching English in the 21st Century . Fokuser spesielt på s.187-190.

Se gjennom PP-slides introduction to vocabulary (disse er en oppsummering av kapitlet)

  • Forklar essensielle fagbegreper om vokabularlæring som introduseres i "theoretical perspectives" s.187-190 (f.eks: word family, receptive and productive vocabulary, high frequency words, implicit and explicit learning, collocations, chunks)
    • Forklar Nation sin modell om "the four strands of teaching and learning vocabulary" (p.189).
    • Hva betyr det når Schmitt sier at vocabulary acquisition "is incremental in nature" (p.188)?
    • Hva sier teksten om hvordan fremme vokabularlæring?
    • Hva sier teksten om vokabularlæring og lesing og skriving?
    • Hva sier teksten om vokabularlæring og skriving?
Lærer:
K. Isaksen
Rom:
ILP 3.081
Onsdag
10:15-14:00 - 17.01.2024
5-10 Engelsk
  • Les Munden (2021)  Engelsk på mellomtrinnet ch.9 Vocabulary
  • Oppsummer "selecting vocabulary", "presenting vocabulary", "vocabulary learning strategies" and "vocabulary tests"
Lærer:
K. Isaksen
Rom:
ILP 2.050
Torsdag
Fredag
12:15-16:00 - 19.01.2024
Engelsk

Forberedelse før seminar: Leseoppdrag

Leseoppdrag for uke 3-5 er i Canvasrommet for LER-1052 i engelskmodulen, har detaljert leseoppdraget til fredag her også:

Les Hestetræet, T. (2020) Learning and teaching vocabulary. Download Hestetræet, T. (2020) Learning and teaching vocabulary.In A-B. Fenner & A.S. Skulstad (Eds.) Teaching English in the 21st Century . Fokuser spesielt på s.187-190.

Se gjennom PP-slides introduction to vocabulary Download PP-slides introduction to vocabulary(disse er en oppsummering av kapitlet)

  • Forklar essensielle fagbegreper om vokabularlæring som introduseres i "theoretical perspectives" s.187-190 (f.eks: word family, receptive and productive vocabulary, high frequency words, implicit and explicit learning, collocations, chunks)
    • Forklar Nation sin modell om "the four strands of teaching and learning vocabulary" (p.189).
    • Hva betyr det når Schmitt sier at vocabulary acquisition "is incremental in nature" (p.188)?
    • Hva sier teksten om hvordan fremme vokabularlæring?
    • Hva sier teksten om vokabularlæring og lesing og skriving?
    • Hva sier teksten om vokabularlæring og skriving?
Lærer:
K. Isaksen
Rom:
ILP 1.058