Timeplan 2024 Vår - emne LER-3301-1
Uke 2 | |||||
---|---|---|---|---|---|
Dato | Tid | Rom | Emnekode | Beskrivelse | Lærer |
Fredag 12.01.2024 |
09:15-12:00 | DIGUND _DIGUND |
LER-3301-1 | Digital undervisning | J. Höper |
Uke 4 | |||||
---|---|---|---|---|---|
Dato | Tid | Rom | Emnekode | Beskrivelse | Lærer |
Fredag 26.01.2024 |
09:15-12:00 | DIGUND _DIGUND |
LER-3301-1 | Digital undervisning OBS: Lærerbytte: Siw: Innføring i systemtenking fra et biologisk perspektiv Artikkelen ligger i canvas: Gilissen et al. (2020) Bringing system thinking into the classroom. International Journal of Science Education 42(8) 1253-1280. Lesespørsmål
2. Du skal skrive ned egen forståelse av de syv system karaktestikkene. Legg dette inn i ditt område på ClassNote --> den opprinnelige økta fra Jan kommer nå torsdag neste uke. |
J. Höper S.T. Killengreen |
Uke 5 | |||||
---|---|---|---|---|---|
Dato | Tid | Rom | Emnekode | Beskrivelse | Lærer |
Torsdag 01.02.2024 |
09:15-12:00 | ILP 2.066 |
LER-3301-1 | Samling Representasjoner The Complexity of Reasoning about and with Chemical Representations https://pubs.acs.org/doi/10.1021/jacsau.2c00498 Vi reflekterer over didaktikken bak representasjonene vi brukte i kjemi. Denne artikkelen er ikke enkelt. Prøv å lese den med følgende briller på: 1. Hva føltes umiddelbart riktig, relevant, eller nytt for deg i artikkelen? 2. Hva er de " four dimensions of variation in these representations (iconicity, quantitativeness, granularity, dimensionality)"? 3. Hva mener han med unpacking or packing of information i representasjoner? 4. Hva føler du at du trenger å vite mer om for å forstå artikkelen? Skip avsnittet: "Cognitive-Perceptual Challenges in Reasoning about and with Chemical Representations", det er ekstrem teoretisk skrevet. |
J. Höper |
13:15-16:00 | ILP 2.066 |
LER-3301-1 | Samling Naturvitenskapelige praksiser og tenkemåter 3 Oppdrag til økta: 1. Basisartikkel: https://journals.uio.no/nordina/article/view/8360 Lesespørsmål:
2. Du skal utvikle et konkret opplegg for selvvalgt trinn og lokalt relevant tema. Legg dette inn i ditt område på ClassNote 3. Gå til biblioteket og finn ut hvordan skolebøker formidler «Vitenskapelige praksiser og tenkemåter» du skal kunne presentere minst ett eksempel |
J. Höper |
|
Fredag 02.02.2024 |
09:15-12:00 | ILP 2.071 |
LER-3301-1 | Samling | F.C. Geisler |
13:15-16:00 | ILP 2.065 |
LER-3301-1 | Samling | S.T. Killengreen |
Uke 7 | |||||
---|---|---|---|---|---|
Dato | Tid | Rom | Emnekode | Beskrivelse | Lærer |
Fredag 16.02.2024 |
09:15-12:00 | DIGUND _DIGUND |
LER-3301-1 | Digital undervisning | J. Höper S.T. Killengreen |
Uke 9 | |||||
---|---|---|---|---|---|
Dato | Tid | Rom | Emnekode | Beskrivelse | Lærer |
Torsdag 29.02.2024 |
09:15-12:00 | ILP 2.066 |
LER-3301-1 | Samling | J. Höper |
13:15-16:00 | ILP 2.071 |
LER-3301-1 | Samling | F.C. Geisler |
|
Fredag 01.03.2024 |
09:15-12:00 | ILP 2.071 |
LER-3301-1 | Samling | F.C. Geisler |
13:15-16:00 | ILP 2.071 |
LER-3301-1 | Samling | F.C. Geisler |
Uke 14 | |||||
---|---|---|---|---|---|
Dato | Tid | Rom | Emnekode | Beskrivelse | Lærer |
Fredag 05.04.2024 |
09:15-12:00 | DIGUND _DIGUND |
LER-3301-1 | Digital undervisning | J. Höper |
Uke 15 | |||||
---|---|---|---|---|---|
Dato | Tid | Rom | Emnekode | Beskrivelse | Lærer |
Tirsdag 09.04.2024 |
13:15-16:00 | ILP 2.066 |
LER-3301-1 | Samling | J. Höper |
Torsdag 11.04.2024 |
09:15-12:00 | ILP 2.065 |
LER-3301-1 | Samling Pensum: Staberg, Ragnhild Lyngved,... (2020): Biologididaktikk for lærere (Bolk LER-3301) |
S.T. Killengreen |
13:15-16:00 | ILP 2.065 |
LER-3301-1 | Samling Pensum: Midtervoll Lange og Pedersen (2023) side 1-22. Samisk tradisjonskunnskap i naturfag |
S.T. Killengreen |
|
Fredag 12.04.2024 |
09:15-12:00 | ILP 2.066 |
LER-3301-1 | Samling | J. Höper |
Uke 17 | |||||
---|---|---|---|---|---|
Dato | Tid | Rom | Emnekode | Beskrivelse | Lærer |
Fredag 26.04.2024 |
09:15-12:00 | DIGUND _DIGUND |
LER-3301-1 | Digital undervisning Forberedelse eksamen 3300 |
F.C. Geisler |
Uke 20 | |||||
---|---|---|---|---|---|
Dato | Tid | Rom | Emnekode | Beskrivelse | Lærer |
Onsdag 15.05.2024 |
14:00-14:00 | LER-3301- | Mappevurdering (WISEFLOW) |