Timeplan 2024 Høst - emne BLU-2012-1
Uke 33
Mandag
11:15-15:00 - 12.08.2024
Undervisning
Muntlig språkutvikling på ett eller flere språk del 1
Muntlig språkutvikling på ett eller flere språk del 1
Rom:
Tirsdag
10:15-14:00 - 13.08.2024
Undervisning
Begrepsforståelse og ordforråd
Begrepsforståelse og ordforråd
Rom:
Onsdag
08:15-11:00 - 14.08.2024
Undervisning
Onsdagsoppgave 1: Øvelse for senere å utføre lydopptak av barnespråk
Onsdagsoppgave 1: Øvelse for senere å utføre lydopptak av barnespråk
Lærer:
Rom:
12:15-14:00 - 14.08.2024
Undervisning
Oppfølging av onsdagsoppgave og introduksjon av arbeidskrav
Oppfølging av onsdagsoppgave og introduksjon av arbeidskrav
Rom:
Torsdag
10:15-15:00 - 15.08.2024
Undervisning
Barnehagens betydning for barns læring og utvikling
Barnehagens betydning for barns læring og utvikling
Rom:
Fredag
10:15-12:00 - 16.08.2024
Undervisning
Muntlig språkutvikling på ett eller flere språk, del 2
Muntlig språkutvikling på ett eller flere språk, del 2
Rom:
Uke 35
Mandag
09:15-11:00 - 26.08.2024
Undervisning
Hent siden sist? Studentene skal lage en litteraturoversikt over pensum
Hent siden sist? Studentene skal lage en litteraturoversikt over pensum
Rom:
14:15-16:00 - 26.08.2024
Undervisning
Det flerkulturelle Nord-Norge
Det flerkulturelle Nord-Norge
Rom:
Tirsdag
12:15-14:00 - 27.08.2024
Undervisning
Leseseminar (Third space theory)
Leseseminar (Third space theory)
Rom:
14:15-16:00 - 27.08.2024
Undervisning
Språk og lek - språkets betydning for lek, inkl. onsdagsoppgave
Språk og lek - språkets betydning for lek, inkl. onsdagsoppgave
Rom:
Onsdag
08:15-11:00 - 28.08.2024
Undervisning
Onsdagsoppgave 2: Observasjon av trekk ved språk i rollelek versus konstruksjonslek
Onsdagsoppgave 2: Observasjon av trekk ved språk i rollelek versus konstruksjonslek
Lærer:
Rom:
12:15-14:00 - 28.08.2024
Undervisning
Oppfølging av onsdagsoppgave
Oppfølging av onsdagsoppgave
Rom:
14:15-16:00 - 28.08.2024
Undervisning
Barnehagens betydning for barns læring og utvikling (del 2)
Barnehagens betydning for barns læring og utvikling (del 2)
Rom:
Torsdag
09:15-15:00 - 29.08.2024
Undervisning
Sammensatte tekster, kunst og kultur
Sammensatte tekster, kunst og kultur
Rom:
Fredag
Uke 38
Mandag
09:00-09:45 - 16.09.2024
Undervisning
Hent siden sist
Hent siden sist
Rom:
10:15-14:00 - 16.09.2024
Undervisning
Andrespråk og flerspråklighet i barnehagen, inkl. forberedelse onsdagsoppgave.
Andrespråk og flerspråklighet i barnehagen, inkl. forberedelse onsdagsoppgave.
Rom:
Tirsdag
12:15-14:00 - 17.09.2024
Undervisning
Arbeid med case flerspråklighet
Arbeid med case flerspråklighet
Rom:
14:15-16:00 - 17.09.2024
Undervisning
Forberedelse til nettdiskusjon (A2) med studentene
Forberedelse til nettdiskusjon (A2) med studentene
Rom:
Onsdag
08:15-11:00 - 18.09.2024
Undervisning
Onsdagsoppgave 3: Observasjon av flerspråklighet i barnehagen
Onsdagsoppgave 3: Observasjon av flerspråklighet i barnehagen
Lærer:
Rom:
Torsdag
09:15-10:00 - 19.09.2024
Undervisning
Oppsummering onsdagspraksis
Oppsummering onsdagspraksis
Rom:
10:15-12:00 - 19.09.2024
Undervisning
Rekontekstualisert språk, seminar om rks og flerspråklighet
Rekontekstualisert språk, seminar om rks og flerspråklighet
Rom:
13:15-16:00 - 19.09.2024
Undervisning
Tidlig innsats
Tidlig innsats
Rom:
Fredag
09:15-13:00 - 20.09.2024
Undervisning
Barns språkmiljø 1
Barns språkmiljø 1
Rom:
13:15-14:00 - 20.09.2024
Undervisning
Oppsummering samling
Oppsummering samling
Rom:
Uke 42
Mandag
09:15-10:00 - 14.10.2024
Undervisning
Hent siden sist
Hent siden sist
Rom:
10:15-12:00 - 14.10.2024
Undervisning
Barns språkmiljø 2
Barns språkmiljø 2
Rom:
Tirsdag
09:15-11:00 - 15.10.2024
Undervisning
Språk som kognitivt redskap - Vygotskij
Språk som kognitivt redskap - Vygotskij
Rom:
11:15-15:00 - 15.10.2024
Undervisning
Schoolscape og forberedelse til onsdagspraksis
Schoolscape og forberedelse til onsdagspraksis
Rom:
Onsdag
08:15-11:00 - 16.10.2024
Undervisning
Onsdagsoppgave 4: Observasjon av fysisk språkmiljø
Onsdagsoppgave 4: Observasjon av fysisk språkmiljø
Lærer:
Rom:
12:15-13:00 - 16.10.2024
Undervisning
Oppfølging av onsdagsoppgave
Oppfølging av onsdagsoppgave
Rom:
13:15-15:00 - 16.10.2024
Undervisning
Vurdering og kartlegging
Vurdering og kartlegging
Rom:
15:15-16:00 - 16.10.2024
Undervisning
Introduksjon til praksis
Introduksjon til praksis
Rom:
Torsdag
Fredag
Uke 44
Mandag
Tirsdag
Onsdag
Torsdag
Fredag
Uke 45
Mandag
Tirsdag
Onsdag
Torsdag
Fredag
Uke 47
Mandag
09:15-12:00 - 18.11.2024
Undervisning
Hent siden sist? og etterarbeid praksis
Hent siden sist? og etterarbeid praksis
Rom:
Tirsdag
09:15-12:00 - 19.11.2024
Undervisning
Seminar: Tre teoretiske tilnærminger til samme situasjon
Seminar: Tre teoretiske tilnærminger til samme situasjon
Rom:
13:15-15:00 - 19.11.2024
Undervisning
Skriftspråklig utvikling og forberedelse til onsdagspraksis
Skriftspråklig utvikling og forberedelse til onsdagspraksis
Rom:
Onsdag
08:15-11:00 - 20.11.2024
Undervisning
Onsdagsoppgave 5: Observasjon av skriftspråklig utvikling
Onsdagsoppgave 5: Observasjon av skriftspråklig utvikling
Lærer:
Rom:
12:15-14:00 - 20.11.2024
Undervisning
Oppfølging av onsdagspraksis
Oppfølging av onsdagspraksis
Rom:
14:15-16:00 - 20.11.2024
Undervisning
Hva bør en førskoleklubb fokusere på av språklige elementer?
Hva bør en førskoleklubb fokusere på av språklige elementer?
Rom:
Torsdag
09:15-12:00 - 21.11.2024
Undervisning
Språk-, tale- og kommunikasjonsvansker
Språk-, tale- og kommunikasjonsvansker
Rom:
Fredag
09:15-11:00 - 22.11.2024
Undervisning
Om eksamen og BA-oppgaven
Om eksamen og BA-oppgaven
Rom:
11:15-14:00 - 22.11.2024
Undervisning
Spørretime/Ønskereprise
Spørretime/Ønskereprise
Rom: