Skip to main content
Uke
Velg ny lærer

Timeplan 2023 Vår - lærer Dora Bimbo Aamot - Universitetslektor

Dora Bimbo Aamot

Timeplan for Dora Bimbo Aamot - Universitetslektor i uke 3
Uke 3
Dato Tid Rom Emnekode Beskrivelse Lærer
Fredag
20.01.2023
12:15-15:00 ALTA_BT3 A204
REI-2010-1 Workshop
Bachelor thesis AAT
D.B. Aamot
Timeplan for Dora Bimbo Aamot - Universitetslektor i uke 4
Uke 4
Dato Tid Rom Emnekode Beskrivelse Lærer
Tirsdag
24.01.2023
09:00-11:30 ALTA_BT3 A103
REI-2010-1 Workshop
Bachelor thesis practicalities
Bachelor thesis AAT

Preparations: Make a reflection about what you learned from the writing workshop today. Which areas/segments of the thesis writing process would you like to learn more about, or you feel you need more help with to succeed?

D.B. Aamot
Timeplan for Dora Bimbo Aamot - Universitetslektor i uke 5
Uke 5
Dato Tid Rom Emnekode Beskrivelse Lærer
Onsdag
01.02.2023
09:15-11:30 DIGUND _TEAMS
REI-1106-1 Undervisning
Introduksjon av Kommunikasjon og storytelling
Kommunikasjon og storytelling

Les:

Pedersen, A. J. (2012). Narrative metoder i opplevelsesdesign. I Opplevelsesøkonomi. Kunsten å designe opplevelser. (s. 183-214). Oslo: Cappelen Damm Akademisk.

Eide, D. & Mossberg, L. (2011). Fortellinger, pakking og turguide. I D. Eide (red.), Turisme basert på fortellinger, bøker og film (s. 55 – 66). Bodø: UiN-rapport nr 2/2011. https://nordopen.nord.no/nord-xmlui/handle/11250/141839

Tilleggslitteratur:

Kaufman, B. (2003). Stories that sell, stories that tell: effective storytelling can strengthen an organization's bonds with all of its stakeholders. Journal of Business Strategy, 24(2), 11-16.

Mathisen, L. (2014). Storytelling in Perspective. I N. K. Prebensen, J. Chen & M. Uysal (Red.), Creating experience value in tourism (s. 157-168).

Eide, D. (2011). Avsluttende refleksjoner. I Turisme basert på fortellinger, bøker og film (s. 129 – 137). Bodø: UiN-rapport nr 2/2011. https://nordopen.nord.no/nord-xmlui/handle/11250/141839

G. Øyen
D.B. Aamot
Torsdag
02.02.2023
09:15-11:30 DIGUND _TEAMS
REI-1106-1 Undervisning
Narratologi og fortellingens betydning
Kommunikasjon og storytelling

Les:

Johannessen, Rafoss, T. W., & Rasmussen, E. B. (2018). Fortellinger. I Rafoss & E. B. Rasmussen (Red.), Hvordan bruke teori?Nyttige verktøy i kvalitativ analyse (s. 96–121). Universitetsforlaget.

Gripsrud, J. (2015). Narratologi. I Gripsrud, Mediekultur, mediesamfunn (5. utg., s. 193–230). Universitetsforlaget.

Jørgensen, K. (2011). Fiksjon og dramaturgi som verktøy. I D. Eide (red.), Turisme basert på fortellinger, bøker og film (s. 67-74). Bodø: UiN-rapport nr 2.

G. Øyen
D.B. Aamot
Timeplan for Dora Bimbo Aamot - Universitetslektor i uke 6
Uke 6
Dato Tid Rom Emnekode Beskrivelse Lærer
Fredag
10.02.2023
08:15-11:00 ALTA_BT3 A204
MDA-1002-1 Leceture
Presentation rounds, Introduction to the course Social Media and Communication, History of Social Media
Social Media and Communication
D.B. Aamot
Timeplan for Dora Bimbo Aamot - Universitetslektor i uke 7
Uke 7
Dato Tid Rom Emnekode Beskrivelse Lærer
Tirsdag
14.02.2023
09:15-11:30 DIGUND _TEAMS
REI-1106-1 Undervisning
Visuelle fortellinger
Kommunikasjon og storytelling

Les:

Berkaak, O.A. & Frønes, I. (2005). Tegn og betydning. I Tegn, tekst og samfunn (s. 15 – 74). Oslo: Abstrakt forlag AS.

G. Øyen
D.B. Aamot
Torsdag
16.02.2023
09:15-11:30 DIGUND _TEAMS
REI-1106-1 Undervisning
Kommunikasjon og storytelling
G. Øyen
D.B. Aamot
Fredag
17.02.2023
08:15-11:00 ALTA_BT3 A204
MDA-1002-1 Leceture
Introduction to social media concepts
Social Media and Communication

Aral, S. (2021). The Hype Machine: How Social Media Disrupts Our Elections, Our Economy, and Our Health--and How We Must Adapt. Chapter 4

D.B. Aamot
Timeplan for Dora Bimbo Aamot - Universitetslektor i uke 8
Uke 8
Dato Tid Rom Emnekode Beskrivelse Lærer
Torsdag
23.02.2023
08:15-11:00 ALTA_BT3 A104
MDA-1002-1 Leceture
Social media and tourism
Social Media and Communication

Social and digital media marketing issues in tourism (The Routledge Handbook of Tourism Marketing, 2013)
Social media strategy: A practical guide to social media marketing and customer engagement (Atherton, J., 2020) (Glossary and Appendix 2)
Social media in tourism and hospitality: A literature review. (Leung et al., 2013)

D.B. Aamot
Timeplan for Dora Bimbo Aamot - Universitetslektor i uke 9
Uke 9
Dato Tid Rom Emnekode Beskrivelse Lærer
Tirsdag
28.02.2023
12:15-15:00 ALTA_BT3 A204
MDA-1002-1 Leceture
Guest lecturer: Håkon Brensholm – Visit Svalbard
Social Media and Communication

Grouped: How small groups of friends are the key to influence on the social web (Adams, P., 2012): Chapter 6, 7 and 8

D.B. Aamot
Torsdag
02.03.2023
12:15-15:00 ALTA_BT3 A204
MDA-1002-1 Leceture
Social media as a marketing tool
Social Media and Communication

The Hype Machine (Aral, 2021): Chapter 8 
Social Vacation (Sakshi et al., 2020)
Social and digital media marketing issues in tourism (The Routledge Handbook of Tourism Marketing, 2013)

D.B. Aamot
Timeplan for Dora Bimbo Aamot - Universitetslektor i uke 10
Uke 10
Dato Tid Rom Emnekode Beskrivelse Lærer
Onsdag
08.03.2023
09:30-13:00 ALTA_BT1 2025
REI-2010-1 Workshop
Bachelor thesis AAT
D.B. Aamot
Timeplan for Dora Bimbo Aamot - Universitetslektor i uke 12
Uke 12
Dato Tid Rom Emnekode Beskrivelse Lærer
Tirsdag
21.03.2023
08:15-15:00 ALTA_PAV P178
REI-2010-1 Workshop
Midterm seminar - student presentations
Bachelor thesis AAT
D.B. Aamot
Timeplan for Dora Bimbo Aamot - Universitetslektor i uke 13
Uke 13
Dato Tid Rom Emnekode Beskrivelse Lærer
Tirsdag
28.03.2023
09:15-11:30 DIGUND _TEAMS
REI-1106-1 Undervisning
Framlegg av Arbeidskrav 1
Kommunikasjon og storytelling
G. Øyen
D.B. Aamot
12:15-15:00 DIGUND _TEAMS
REI-1106-1 Undervisning
Storytelling og steder
Kommunikasjon og storytelling

Les:
Didriksen, S. & Moldenæs, T. (2015). Regional omdømmebygging som autokommunikasjon. En analyse av to digitale fortellinger. I K.A. Ellingsen & Blindheim, T. (red.), Regional merkevarebygging (s. 151 – 172). Bergen: Fagbokforlaget.

Selberg, T. (2007). Fortelling, festival og sted. I T. Selberg & Gilje, N. (red.), Kulturelle landskap: Sted, fortelling og materiell kultur (s.132-155). Bergen: Fagbokforlaget.

Larsen, J.K. (2015). Landskapsformidling. I H. Ridderstrøm & Vold, T. (red.), Litteratur- og kulturformidling (s. 289-304). Oslo: Pax Forlag.

G. Øyen
D.B. Aamot
Onsdag
29.03.2023
09:15-11:30 DIGUND _TEAMS
REI-1106-1 Undervisning
Storytelling og bedriftsutvikling
Kommunikasjon og storytelling

Les:

Fog, Budzt, Munch (2009). Historiefortælligens fire elementer. Storytelling-begrebet i erhvervslivet. Virksomhedens kernefortælling. I Storytelling – branding i praksis. (s. 32-102). Fredriksberg: Samfundslitteratur.

G. Øyen
D.B. Aamot
Timeplan for Dora Bimbo Aamot - Universitetslektor i uke 15
Uke 15
Dato Tid Rom Emnekode Beskrivelse Lærer
Fredag
14.04.2023
08:15-11:00 ALTA_BT3 A104
MDA-1002-1 Leceture
Social media channels
Social Media and Communication

Interact with me on my terms (Hodis et al., 2019)
Understanding consumers’ social media engagement behaviour (Cao et al., 2021)

D.B. Aamot
12:15-15:00 ALTA_BT3 A104
MDA-1002-1 Leceture
Student presentations - assignment 1
Social Media and Communication
D.B. Aamot
Timeplan for Dora Bimbo Aamot - Universitetslektor i uke 16
Uke 16
Dato Tid Rom Emnekode Beskrivelse Lærer
Mandag
17.04.2023
12:15-15:00 ALTA_BT3 A204
MDA-1002-1 Leceture
Case study
Social Media and Communication

Using social media to assess nature-based tourism: Current research and future trends (da Mota, V. T., & Pickering, C. 2020)

D.B. Aamot
Tirsdag
18.04.2023
09:15-11:30 DIGUND _TEAMS
REI-1106-1 Undervisning
Digitale fortellinger
Kommunikasjon og storytelling

Les:

Handgaard, B. (2020). Fortellinger på sosiale medier. I Historiefortelling på digitale plattformer (s. 333 – 356). Oslo: Cappelen Damm Akademisk.

Støttelitteratur:

Aalen, I. (2015). Markedsføring og kommunikasjonsarbeid. I I. Aalen, Sosiale medier (s. 173–196). Fagbokforlaget

G. Øyen
D.B. Aamot
12:15-15:00 DIGUND _TEAMS
REI-1106-1 Undervisning
Storytelling, kontekst og etikk
Kommunikasjon og storytelling

Forberedelse ved å se:

https://www.ted.com/talks/chimamanda_ngozi_adichie_the_danger_of_a_single_story

Les:

Skavhaug, I. M. O. & Brandth, B. (2012). Gårdsturisme på hjemmesider: Trender, blikk og paradokser. Sosiologisk tidsskrift, 20(1), 27-46.

Wright, R. J. (2014). Samisk reiseliv & salg av kulturuttrykk. Tromsø: University of Tromsø.

G. Øyen
D.B. Aamot
Fredag
21.04.2023
08:15-11:00 ALTA_BT3 A204
MDA-1002-1 Leceture
Stories, press, blogs and podcasts
Social Media and Communication

Social and digital media marketing issues in tourism (The Routledge Handbook of Tourism Marketing, 2013)

D.B. Aamot
Timeplan for Dora Bimbo Aamot - Universitetslektor i uke 18
Uke 18
Dato Tid Rom Emnekode Beskrivelse Lærer
Tirsdag
02.05.2023
12:15-15:00 ALTA_BT3 A204
MDA-1002-1 Leceture
Student presentations - assignment 2
Social Media and Communication
D.B. Aamot
Torsdag
04.05.2023
08:15-11:00 ALTA_BT3 A104
MDA-1002-1 Leceture
Social media and influencers; Social media and ethics
Social Media and Communication

Ethics of Authenticity: Social Media Influencers and the Production of Sponsored Content (Wellmann et al., 2020)

Social Media Communication (Chapter 10) (Lipschultz, 2020)

D.B. Aamot
Timeplan for Dora Bimbo Aamot - Universitetslektor i uke 19
Uke 19
Dato Tid Rom Emnekode Beskrivelse Lærer
Mandag
08.05.2023
12:15-15:00 ALTA_BT3 A204
MDA-1002-1 Leceture
Stroytelling and places
Social Media and Communication

Storytelling about places Tourism marketing in the digital age (Bassano, 2019)

Fusté-Forné, F. (2022). The portrayal of Greenland: a visual analysis of its digital storytelling.

D.B. Aamot
Tirsdag
09.05.2023
09:15-11:30 DIGUND _TEAMS
REI-1106-1 Undervisning
Oppsummering og eksamensinformasjon
Kommunikasjon og storytelling

Forberedelser: Se over tema, pensum og notater

G. Øyen
D.B. Aamot
Fredag
12.05.2023
08:15-11:00 ALTA_BT3 A204
MDA-1002-1 Leceture
The Social Dilemma
Social Media and Communication
D.B. Aamot
Timeplan for Dora Bimbo Aamot - Universitetslektor i uke 20
Uke 20
Dato Tid Rom Emnekode Beskrivelse Lærer
Mandag
15.05.2023
12:15-15:00 ALTA_BT3 A204
MDA-1002-1 Leceture
Summary of lectures and preparation for the written home exam
Social Media and Communication
D.B. Aamot