Timeplan 2020 Høst - lærer Signhild Skogdal - Førsteamanuensis
Introduksjon til emnet
Helland, T. (2019). Språk og dysleksi. Bergen: Fagbokforlaget
Hva er språkvansker
Helland, T. (2019). Språk og dysleksi. Bergen: Fagbokforlaget
Potapova et al. (2020). Towards understanding the bilingual profile in typical and atypical language development: A tutorial In; International journal of Seech-Language Pathology, vol 22, 2020, Isasuie 1, pp 106-116.
Hva er lese- og skrivevansker
Helland, T. (2019). Språk og dysleksi. Bergen: Fagbokforlaget
Nergård-Nilssen, T. & Eklund, K. (2017). Evaluation of the psychometric properties of "the Norwegian screening test for dyslexia". In; Dyslexia 2018: 24: 250-262.
Kartlegging av språkvansker
Helland, T. (2019). Språk og dysleksi. Bergen: Fagbokforlaget
McGregor, K.K., et al (2020). Developmental Language Disorder: Applications for Advocacy, Research and Cllinicl Service. In; Journal of Speech, Language and Hearing Research, Vol 63, Issue 8, pp. 2497-2831.
Kartlegging av lese- og skrivevansker
Helland, T. (2019). Språk og dysleksi. Bergen: Fagbokforlaget
Tiltak for vansker med språk og lesing
Helland, T. (2019). Språk og dysleksi. Bergen: Fagbokforlaget