Timeplan 2023 Vår - lærer Dora Bimbo Aamot - Universitetslektor
Bachelor thesis AAT
Bachelor thesis practicalities
Bachelor thesis AAT
Preparations: Make a reflection about what you learned from the writing workshop today. Which areas/segments of the thesis writing process would you like to learn more about, or you feel you need more help with to succeed?
Introduksjon av Kommunikasjon og storytelling
Kommunikasjon og storytelling
Les:
Pedersen, A. J. (2012). Narrative metoder i opplevelsesdesign. I Opplevelsesøkonomi. Kunsten å designe opplevelser. (s. 183-214). Oslo: Cappelen Damm Akademisk.
Eide, D. & Mossberg, L. (2011). Fortellinger, pakking og turguide. I D. Eide (red.), Turisme basert på fortellinger, bøker og film (s. 55 – 66). Bodø: UiN-rapport nr 2/2011. https://nordopen.nord.no/nord-xmlui/handle/11250/141839
Tilleggslitteratur:
Kaufman, B. (2003). Stories that sell, stories that tell: effective storytelling can strengthen an organization's bonds with all of its stakeholders. Journal of Business Strategy, 24(2), 11-16.
Mathisen, L. (2014). Storytelling in Perspective. I N. K. Prebensen, J. Chen & M. Uysal (Red.), Creating experience value in tourism (s. 157-168).
Eide, D. (2011). Avsluttende refleksjoner. I Turisme basert på fortellinger, bøker og film (s. 129 – 137). Bodø: UiN-rapport nr 2/2011. https://nordopen.nord.no/nord-xmlui/handle/11250/141839
Narratologi og fortellingens betydning
Kommunikasjon og storytelling
Les:
Johannessen, Rafoss, T. W., & Rasmussen, E. B. (2018). Fortellinger. I Rafoss & E. B. Rasmussen (Red.), Hvordan bruke teori? Nyttige verktøy i kvalitativ analyse (s. 96–121). Universitetsforlaget.
Gripsrud, J. (2015). Narratologi. I Gripsrud, Mediekultur, mediesamfunn (5. utg., s. 193–230). Universitetsforlaget.
Jørgensen, K. (2011). Fiksjon og dramaturgi som verktøy. I D. Eide (red.), Turisme basert på fortellinger, bøker og film (s. 67-74). Bodø: UiN-rapport nr 2.
Presentation rounds, Introduction to the course Social Media and Communication, History of Social Media
Social Media and Communication
Visuelle fortellinger
Kommunikasjon og storytelling
Les:
Berkaak, O.A. & Frønes, I. (2005). Tegn og betydning. I Tegn, tekst og samfunn (s. 15 – 74). Oslo: Abstrakt forlag AS.
Kommunikasjon og storytelling
Introduction to social media concepts
Social Media and Communication
Aral, S. (2021). The Hype Machine: How Social Media Disrupts Our Elections, Our Economy, and Our Health--and How We Must Adapt. Chapter 4
Social media and tourism
Social Media and Communication
Social and digital media marketing issues in tourism (The Routledge Handbook of Tourism Marketing, 2013)
Social media strategy: A practical guide to social media marketing and customer engagement (Atherton, J., 2020) (Glossary and Appendix 2)
Social media in tourism and hospitality: A literature review. (Leung et al., 2013)
Guest lecturer: Håkon Brensholm – Visit Svalbard
Social Media and Communication
Grouped: How small groups of friends are the key to influence on the social web (Adams, P., 2012): Chapter 6, 7 and 8
Social media as a marketing tool
Social Media and Communication
The Hype Machine (Aral, 2021): Chapter 8
Social Vacation (Sakshi et al., 2020)
Social and digital media marketing issues in tourism (The Routledge Handbook of Tourism Marketing, 2013)
Bachelor thesis AAT
Midterm seminar - student presentations
Bachelor thesis AAT
Framlegg av Arbeidskrav 1
Kommunikasjon og storytelling
Storytelling og steder
Kommunikasjon og storytelling
Les:
Didriksen, S. & Moldenæs, T. (2015). Regional omdømmebygging som autokommunikasjon. En analyse av to digitale fortellinger. I K.A. Ellingsen & Blindheim, T. (red.), Regional merkevarebygging (s. 151 – 172). Bergen: Fagbokforlaget.
Selberg, T. (2007). Fortelling, festival og sted. I T. Selberg & Gilje, N. (red.), Kulturelle landskap: Sted, fortelling og materiell kultur (s.132-155). Bergen: Fagbokforlaget.
Larsen, J.K. (2015). Landskapsformidling. I H. Ridderstrøm & Vold, T. (red.), Litteratur- og kulturformidling (s. 289-304). Oslo: Pax Forlag.
Storytelling og bedriftsutvikling
Kommunikasjon og storytelling
Les:
Fog, Budzt, Munch (2009). Historiefortælligens fire elementer. Storytelling-begrebet i erhvervslivet. Virksomhedens kernefortælling. I Storytelling – branding i praksis. (s. 32-102). Fredriksberg: Samfundslitteratur.
Social media channels
Social Media and Communication
Interact with me on my terms (Hodis et al., 2019)
Understanding consumers’ social media engagement behaviour (Cao et al., 2021)
Student presentations - assignment 1
Social Media and Communication
Case study
Social Media and Communication
Using social media to assess nature-based tourism: Current research and future trends (da Mota, V. T., & Pickering, C. 2020)
Digitale fortellinger
Kommunikasjon og storytelling
Les:
Handgaard, B. (2020). Fortellinger på sosiale medier. I Historiefortelling på digitale plattformer (s. 333 – 356). Oslo: Cappelen Damm Akademisk.
Støttelitteratur:
Aalen, I. (2015). Markedsføring og kommunikasjonsarbeid. I I. Aalen, Sosiale medier (s. 173–196). Fagbokforlaget
Storytelling, kontekst og etikk
Kommunikasjon og storytelling
Forberedelse ved å se:
https://www.ted.com/talks/chimamanda_ngozi_adichie_the_danger_of_a_single_story
Les:
Skavhaug, I. M. O. & Brandth, B. (2012). Gårdsturisme på hjemmesider: Trender, blikk og paradokser. Sosiologisk tidsskrift, 20(1), 27-46.
Wright, R. J. (2014). Samisk reiseliv & salg av kulturuttrykk. Tromsø: University of Tromsø.
Stories, press, blogs and podcasts
Social Media and Communication
Social and digital media marketing issues in tourism (The Routledge Handbook of Tourism Marketing, 2013)
Student presentations - assignment 2
Social Media and Communication
Social media and influencers; Social media and ethics
Social Media and Communication
Ethics of Authenticity: Social Media Influencers and the Production of Sponsored Content (Wellmann et al., 2020)
Social Media Communication (Chapter 10) (Lipschultz, 2020)
Stroytelling and places
Social Media and Communication
Storytelling about places Tourism marketing in the digital age (Bassano, 2019)
Fusté-Forné, F. (2022). The portrayal of Greenland: a visual analysis of its digital storytelling.
Oppsummering og eksamensinformasjon
Kommunikasjon og storytelling
Forberedelser: Se over tema, pensum og notater
The Social Dilemma
Social Media and Communication
Summary of lectures and preparation for the written home exam
Social Media and Communication