Skip to main content
Uke
Velg ny lærer

Timeplan 2023 Vår - lærer Dora Bimbo Aamot - Stipendiat

Dora Bimbo Aamot

Uke 5
Mandag
Tirsdag
Onsdag
09:15-11:30 - 01.02.2023
Undervisning
Introduksjon av Kommunikasjon og storytelling
Kommunikasjon og storytelling

Les:

Pedersen, A. J. (2012). Narrative metoder i opplevelsesdesign. I Opplevelsesøkonomi. Kunsten å designe opplevelser. (s. 183-214). Oslo: Cappelen Damm Akademisk.

Eide, D. & Mossberg, L. (2011). Fortellinger, pakking og turguide. I D. Eide (red.), Turisme basert på fortellinger, bøker og film (s. 55 – 66). Bodø: UiN-rapport nr 2/2011. https://nordopen.nord.no/nord-xmlui/handle/11250/141839

Tilleggslitteratur:

Kaufman, B. (2003). Stories that sell, stories that tell: effective storytelling can strengthen an organization's bonds with all of its stakeholders. Journal of Business Strategy, 24(2), 11-16.

Mathisen, L. (2014). Storytelling in Perspective. I N. K. Prebensen, J. Chen & M. Uysal (Red.), Creating experience value in tourism (s. 157-168).

Eide, D. (2011). Avsluttende refleksjoner. I Turisme basert på fortellinger, bøker og film (s. 129 – 137). Bodø: UiN-rapport nr 2/2011. https://nordopen.nord.no/nord-xmlui/handle/11250/141839

Torsdag
09:15-11:30 - 02.02.2023
Undervisning
Narratologi og fortellingens betydning
Kommunikasjon og storytelling

Les:

Johannessen, Rafoss, T. W., & Rasmussen, E. B. (2018). Fortellinger. I Rafoss & E. B. Rasmussen (Red.), Hvordan bruke teori?Nyttige verktøy i kvalitativ analyse (s. 96–121). Universitetsforlaget.

Gripsrud, J. (2015). Narratologi. I Gripsrud, Mediekultur, mediesamfunn (5. utg., s. 193–230). Universitetsforlaget.

Jørgensen, K. (2011). Fiksjon og dramaturgi som verktøy. I D. Eide (red.), Turisme basert på fortellinger, bøker og film (s. 67-74). Bodø: UiN-rapport nr 2.

Fredag