Timeplan 2024 Vår - lærer Hilde Marie Brox - Førsteamanuensis
Welcome to LER-1151!
How children learn English
Munden & Myhre: Twinkle, Twinkle, ch. 2
Donaldson: Tiddler
: Introduction to the course; Introduction to narrative
Read (before class):
Abbott, The Cambridge Introduction to Narrative, chapters 1 and 2
Songs and rhymes in English; Introducing The Songbook Project
Twinkle ch 5
Hva skjer på GLU?
B-O. Andreassen
K. Bakken
M. Bartnæs
W.S. Bigell
A. Birkeland
S.A. Bjørkli
K.E.W. Bjørndal
H. Brox
H.V. Busch
K.H. Danielsen
O.G. Drageset
T.F. Eidissen
Y. Engkvist
A. Eriksen
H.R. Folkenborg
I. Frenning
F.C. Geisler
B. Grønvik
F.L. Hansen
M.N. Hansen
B. Haugseth
G. Heim
F. Hiss
L. Hjemgård Johansen
S.H.O. Holander
T.E. Holmbukt
L. Husjord
J. Höper
P.Ø. Haavold
K. Isaksen
I.K. Jakobsen
B-H. Johannessen
R. Johansen
L.B. Johanson
M. Johnsen
R.V. Johnsen
S.Z. Johnsen
A.K. Karir
B. Karlsen
S.S. Karlsen
S. Karlsen
R.T. Karstad
S.T. Killengreen
K. Killie
C. Kleemann
K.Kostveit
M. Kvivesen
L.I. Landsem
A.B. Larsen
F.S. Larsen
R.I. Larsen
M.B. Lauridsen
T. Leming
M. Liset
L.H. Lyngedal
A.H. Lødemel
S.D. Manshadi
E.F. Markusson
R. Mikkelsen
S. Misund
G. Moe
C.H. Moen
I.H. Møller
T. Nesheim
M. Nilssen
I.C. Nordli
K.A. Nyborg
C.L. Olsen
M. Olufsen
K.D. Opstad
H.C. Pedersen
G.O. Pettersen
I.L. Ramberg
M.V.P. Rist
J.N. Roksvold
H.C. Ryel
M. Son
A.R. Steele
C. Stene
K.E. Stien
O.K. Straum
M.L. Sundelin
M. Sætermo
K-A. Sæther
B. Sætveit
Y. Sørensen
A. Unhjem
M. Volden
O.J. Wang
M. Wiik
L. Wilhelmsen
B. Ødegårdstuen
V. Øie
Twinkle, ch. 5
Drama with Tiddler. NB: Vi starter opp klokka 09:15.
:The place of narrative in ELT
Read:
Fenner: Approaches to literature
Rosenblatt: The aesthetic transaction
Møtetid ALLE ansatte ILP (fagseksjoner)
M. Andersen
B-O. Andreassen
T. Angell-Sigvaldsen
A.L. Bakke
K. Bakken
M. Bartnæs
P.E. Bartnæs
V. Bergan
W.S. Bigell
A. Birkeland
S.A. Bjørkli
K.E.W. Bjørndal
T.H. Blixrud
S.Ø. Blomsø
S. Boldermo
J. Breivik
H. Brox
H.V. Busch
U-D.K. Bæck
K.W. Bøe
K.H. Danielsen
M. Daniloff
M. Dardanou
O.G. Drageset
T.F. Eidissen
Y. Engkvist
A. Eriksen
T.H. Estensen
H.R. Folkenborg
I. Frenning
G. Gabrielsen
A. Galåen
E. Gamst-Nergård
F.C. Geisler
E.M. Grødahl
B. Grønvik
H. Habbestad
F.L. Hansen
M.N. Hansen
V.D. Haugen
B. Haugseth
G. Heim
F. Hiss
L. Hjemgård Johansen
S.H.O. Holander
T.E. Holmbukt
K. Hovrud
L. Husjord
P.Ø. Haavold
K. Isaksen
I.K. Jakobsen
I. Jensen
M. Jensen
T.H. Jensen
B-H. Johannessen
A.A. Johansen
R. Johansen
S. Johansen
L.B. Johanson
M. Johnsen
R.V. Johnsen
S.Z. Johnsen
K. Jørgensen
O.M. Kanck
A.K. Karir
B. Karlsen
S.S. Karlsen
S. Karlsen
C.S. Karstad
R.T. Karstad
S.T. Killengreen
K. Killie
C. Kleemann
K.Kostveit
I.W. Krempig
I.N. Kristiansen
S.R. Kvande
M. Kvivesen
L.I. Landsem
A.B. Larsen
F.S. Larsen
J.B. Larsen
R.I. Larsen
M.B. Lauridsen
T. Leming
M. Liset
H. Ludvigsen
A.G. Luis Alejandro
L.H. Lyngedal
A.H. Lødemel
S.S. Madsen
S.D. Manshadi
E.F. Markusson
E. Merzliakova
R. Mikkelsen
S. Misund
G. Moe
C.H. Moen
A. Myrstad
I.H. Møller
T. Nesheim
M. Nilssen
I.C. Nordli
K.A. Nyborg
C.L. Olsen
M.I.B. Olsen
M. Olufsen
P.A. Opdal
K.D. Opstad
G. Paulgaard
H.C. Pedersen
G.O. Pettersen
I.L. Ramberg
M.V.P. Rist
J.N. Roksvold
H.C. Ryel
S. Sakariassen
S. Schenzle
A.M. Simensen
S. Sivertsvik
S. Skrøvset
M. Solberg
B.L. Sollid
H.M. Sollid
M. Son
A.B. Sortland
T. Spaun
A.R. Steele
T. Steingård
C. Stene
A-M. Stenseth
K.E. Stien
O.K. Straum
M.L. Sundelin
M. Sætermo
K-A. Sæther
B. Sætveit
Y. Sørensen
N.A. Tvete
A. Unhjem
T. Unstad
T.A. Utsi
K.J. Valkoinen
M. Volden
R.M. Walberg
O.J. Wang
A. Wara
L.L. Warth
M. Wiik
L. Wilhelmsen
B. Ødegårdstuen
V. Øie
: Reading in the age of distraction
Read:
Hayles: Hyper and Deep Attention
Skaar et.al: Lærerstudenten som frafallen leser
more reading TBA
Visual literacy and narrative
Stafford: Reading visuals
supplementary: Kress & van Leeuwen: The semiotic landscape
Critical literacy and narrative
Luke: Critical literacy. Foundational Notes
Habegger-Conti: Critical literacy in the ESL classroom
Narrative across media
(Lecture moved to 16 Feb)
Narrative across media; essay writing
Read:
Ostenson: Exploring the boundaries of narrative
Turley: Reading the game (p 1-10)
Supplementary:
Juul: Half-real (introduction)
Møtetid ALLE ansatte ILP (studieprogram)
M. Andersen
B-O. Andreassen
T. Angell-Sigvaldsen
A.L. Bakke
K. Bakken
M. Bartnæs
P.E. Bartnæs
V. Bergan
W.S. Bigell
A. Birkeland
S.A. Bjørkli
K.E.W. Bjørndal
T.H. Blixrud
S.Ø. Blomsø
S. Boldermo
J. Breivik
H. Brox
H.V. Busch
U-D.K. Bæck
K.W. Bøe
K.H. Danielsen
M. Daniloff
M. Dardanou
O.G. Drageset
T.F. Eidissen
Y. Engkvist
A. Eriksen
T.H. Estensen
H.R. Folkenborg
I. Frenning
G. Gabrielsen
A. Galåen
E. Gamst-Nergård
F.C. Geisler
E.M. Grødahl
B. Grønvik
H. Habbestad
F.L. Hansen
M.N. Hansen
V.D. Haugen
B. Haugseth
G. Heim
F. Hiss
L. Hjemgård Johansen
S.H.O. Holander
T.E. Holmbukt
K. Hovrud
L. Husjord
P.Ø. Haavold
K. Isaksen
I.K. Jakobsen
I. Jensen
M. Jensen
T.H. Jensen
B-H. Johannessen
A.A. Johansen
R. Johansen
S. Johansen
L.B. Johanson
M. Johnsen
R.V. Johnsen
S.Z. Johnsen
K. Jørgensen
O.M. Kanck
A.K. Karir
B. Karlsen
S.S. Karlsen
S. Karlsen
C.S. Karstad
R.T. Karstad
S.T. Killengreen
K. Killie
C. Kleemann
K.Kostveit
I.W. Krempig
I.N. Kristiansen
S.R. Kvande
M. Kvivesen
L.I. Landsem
A.B. Larsen
F.S. Larsen
J.B. Larsen
R.I. Larsen
M.B. Lauridsen
T. Leming
M. Liset
H. Ludvigsen
A.G. Luis Alejandro
L.H. Lyngedal
A.H. Lødemel
S.S. Madsen
S.D. Manshadi
E.F. Markusson
E. Merzliakova
R. Mikkelsen
S. Misund
G. Moe
C.H. Moen
A. Myrstad
I.H. Møller
T. Nesheim
M. Nilssen
I.C. Nordli
K.A. Nyborg
C.L. Olsen
M.I.B. Olsen
M. Olufsen
P.A. Opdal
K.D. Opstad
G. Paulgaard
H.C. Pedersen
G.O. Pettersen
I.L. Ramberg
M.V.P. Rist
J.N. Roksvold
H.C. Ryel
S. Sakariassen
S. Schenzle
A.M. Simensen
S. Sivertsvik
S. Skrøvset
M. Solberg
B.L. Sollid
H.M. Sollid
M. Son
A.B. Sortland
T. Spaun
A.R. Steele
T. Steingård
C. Stene
A-M. Stenseth
K.E. Stien
O.K. Straum
M.L. Sundelin
M. Sætermo
K-A. Sæther
B. Sætveit
Y. Sørensen
N.A. Tvete
A. Unhjem
T. Unstad
T.A. Utsi
K.J. Valkoinen
M. Volden
R.M. Walberg
O.J. Wang
A. Wara
L.L. Warth
M. Wiik
L. Wilhelmsen
B. Ødegårdstuen
V. Øie
Practical approaches to poetry
No preparations necessary
(Note that the lecture on Cloudbusting and Aspects of fiction is available on video, see the Canvas module "Texts for tweens")
Poetry
The Poetry Archive
“Poetry in the English Classroom” (Pande-Rolfsen)
«Poetry» (Mellomtrinnet pp. 401-407)
Collaborative writing ( academic writing)
UTSETTES TIL NESTE UKE!
Work with assignment 3. Bring your laptops
Songbook workshop
See info on Canvas about what to bring!
NB: NEW ROOM 1.006
Hva skjer på GLU?
B-O. Andreassen
K. Bakken
M. Bartnæs
W.S. Bigell
A. Birkeland
S.A. Bjørkli
K.E.W. Bjørndal
H. Brox
H.V. Busch
K.H. Danielsen
O.G. Drageset
T.F. Eidissen
Y. Engkvist
A. Eriksen
H.R. Folkenborg
I. Frenning
F.C. Geisler
B. Grønvik
F.L. Hansen
M.N. Hansen
B. Haugseth
G. Heim
F. Hiss
L. Hjemgård Johansen
S.H.O. Holander
T.E. Holmbukt
L. Husjord
J. Höper
P.Ø. Haavold
K. Isaksen
I.K. Jakobsen
B-H. Johannessen
R. Johansen
L.B. Johanson
M. Johnsen
R.V. Johnsen
S.Z. Johnsen
A.K. Karir
B. Karlsen
S.S. Karlsen
S. Karlsen
R.T. Karstad
S.T. Killengreen
K. Killie
C. Kleemann
K.Kostveit
M. Kvivesen
L.I. Landsem
A.B. Larsen
F.S. Larsen
R.I. Larsen
M.B. Lauridsen
T. Leming
M. Liset
L.H. Lyngedal
A.H. Lødemel
S.D. Manshadi
E.F. Markusson
R. Mikkelsen
S. Misund
G. Moe
C.H. Moen
I.H. Møller
T. Nesheim
M. Nilssen
I.C. Nordli
K.A. Nyborg
C.L. Olsen
M. Olufsen
K.D. Opstad
H.C. Pedersen
G.O. Pettersen
I.L. Ramberg
M.V.P. Rist
J.N. Roksvold
H.C. Ryel
M. Son
A.R. Steele
C. Stene
K.E. Stien
O.K. Straum
M.L. Sundelin
M. Sætermo
K-A. Sæther
B. Sætveit
Y. Sørensen
A. Unhjem
M. Volden
O.J. Wang
M. Wiik
L. Wilhelmsen
B. Ødegårdstuen
V. Øie
Basic skills: Beginning to write
(Twinkle ch7)
Hilde er vikar
Collaborative writing; academic writing
Introducing assignment 2 (Tiddler and Cloud Busting)
Digital songbook workshop
Bring laptops
Evaluating textbooks and learning material
Twinkle, p. 30-33
Have a quick look at Kvalitetskriterium for læremiddel i engelsk (UDIR)
Artificial intelligence in English teaching and learning (guest lecture)
AI in English teaching and learning
Oral presentations of your projects
Presentation of Assignment 4
Summing up Persepolis
starting at 09:00
Digital narratives
until 11:30
- Florence
- Bury Me, My Love
Songbook vernissage and Exam preparations and evaluation
Fairy Tales
NB: New location TBA
Songbook presentation and vernissage
Bring your paper songbook!
Møtetid ALLE ansatte ILP (fagseksjoner)
M. Andersen
B-O. Andreassen
T. Angell-Sigvaldsen
A.L. Bakke
K. Bakken
M. Bartnæs
P.E. Bartnæs
V. Bergan
W.S. Bigell
A. Birkeland
S.A. Bjørkli
K.E.W. Bjørndal
T.H. Blixrud
S.Ø. Blomsø
S. Boldermo
J. Breivik
H. Brox
H.V. Busch
U-D.K. Bæck
K.W. Bøe
K.H. Danielsen
M. Daniloff
M. Dardanou
O.G. Drageset
T.F. Eidissen
Y. Engkvist
A. Eriksen
T.H. Estensen
H.R. Folkenborg
I. Frenning
G. Gabrielsen
A. Galåen
E. Gamst-Nergård
F.C. Geisler
E.M. Grødahl
B. Grønvik
H. Habbestad
F.L. Hansen
M.N. Hansen
V.D. Haugen
B. Haugseth
G. Heim
F. Hiss
L. Hjemgård Johansen
S.H.O. Holander
T.E. Holmbukt
K. Hovrud
L. Husjord
P.Ø. Haavold
K. Isaksen
I.K. Jakobsen
I. Jensen
M. Jensen
T.H. Jensen
B-H. Johannessen
A.A. Johansen
R. Johansen
S. Johansen
L.B. Johanson
M. Johnsen
R.V. Johnsen
S.Z. Johnsen
K. Jørgensen
O.M. Kanck
A.K. Karir
B. Karlsen
S.S. Karlsen
S. Karlsen
C.S. Karstad
R.T. Karstad
S.T. Killengreen
K. Killie
C. Kleemann
K.Kostveit
I.W. Krempig
I.N. Kristiansen
S.R. Kvande
M. Kvivesen
L.I. Landsem
A.B. Larsen
F.S. Larsen
J.B. Larsen
R.I. Larsen
M.B. Lauridsen
T. Leming
M. Liset
H. Ludvigsen
A.G. Luis Alejandro
L.H. Lyngedal
A.H. Lødemel
S.S. Madsen
S.D. Manshadi
E.F. Markusson
E. Merzliakova
R. Mikkelsen
S. Misund
G. Moe
C.H. Moen
A. Myrstad
I.H. Møller
T. Nesheim
M. Nilssen
I.C. Nordli
K.A. Nyborg
C.L. Olsen
M.I.B. Olsen
M. Olufsen
P.A. Opdal
K.D. Opstad
G. Paulgaard
H.C. Pedersen
G.O. Pettersen
I.L. Ramberg
M.V.P. Rist
J.N. Roksvold
H.C. Ryel
S. Sakariassen
S. Schenzle
A.M. Simensen
S. Sivertsvik
S. Skrøvset
M. Solberg
B.L. Sollid
H.M. Sollid
M. Son
A.B. Sortland
T. Spaun
A.R. Steele
T. Steingård
C. Stene
A-M. Stenseth
K.E. Stien
O.K. Straum
M.L. Sundelin
M. Sætermo
K-A. Sæther
B. Sætveit
Y. Sørensen
N.A. Tvete
A. Unhjem
T. Unstad
T.A. Utsi
K.J. Valkoinen
M. Volden
R.M. Walberg
O.J. Wang
A. Wara
L.L. Warth
M. Wiik
L. Wilhelmsen
B. Ødegårdstuen
V. Øie
Summing up the course; improving essays
Programdag GLU
B-O. Andreassen
S-E. Andreassen
Y. Antonsen
K. Bakken
M. Bartnæs
W.S. Bigell
A. Birkeland
S.A. Bjørkli
K.E.W. Bjørndal
H. Brox
H.V. Busch
K.H. Danielsen
O.G. Drageset
T.F. Eidissen
Y. Engkvist
A. Eriksen
H.R. Folkenborg
I. Frenning
F.C. Geisler
B. Grønvik
F.L. Hansen
M.N. Hansen
B. Haugseth
G. Heim
F. Hiss
L. Hjemgård Johansen
S.H.O. Holander
T.E. Holmbukt
L. Husjord
J. Höper
P.Ø. Haavold
K. Isaksen
I.K. Jakobsen
I. Jensen
B-H. Johannessen
A.A. Johansen
R. Johansen
L.B. Johanson
M. Johnsen
R.V. Johnsen
S.Z. Johnsen
A.K. Karir
B. Karlsen
S.S. Karlsen
S. Karlsen
R.T. Karstad
S.T. Killengreen
K. Killie
C. Kleemann
K.Kostveit
M. Kvivesen
L.I. Landsem
A.B. Larsen
F.S. Larsen
R.I. Larsen
M.B. Lauridsen
T. Leming
M. Liset
L.H. Lyngedal
A.H. Lødemel
S.D. Manshadi
E.F. Markusson
E. Mikkelsen
R. Mikkelsen
S. Misund
G. Moe
C.H. Moen
I.H. Møller
T. Nesheim
M. Nilssen
K.A. Nyborg
C.L. Olsen
M. Olufsen
K.D. Opstad
H.C. Pedersen
G.O. Pettersen
I.L. Ramberg
M.V.P. Rist
J.N. Roksvold
H.C. Ryel
M. Son
A.B. Sortland
A.R. Steele
C. Stene
K.E. Stien
O.K. Straum
M.L. Sundelin
M. Sætermo
K-A. Sæther
B. Sætveit
Y. Sørensen
A. Unhjem
M. Volden
O.J. Wang
M. Wiik
L. Wilhelmsen
B. Ødegårdstuen
V. Øie