Skip to main content
Uke
Velg ny lærer

Timeplan 2024 Vår - lærer Kristin Isaksen - Universitetslektor

Kristin Isaksen

Uke 1
Mandag
Tirsdag
Onsdag
Torsdag
Fredag
Uke 2
Mandag
Tirsdag
Onsdag
Torsdag
Fredag
Uke 3
Mandag
Tirsdag
09:15-12:00 - 16.01.2024
5-10 Engelsk

Leseoppdrag til økta står nedenfor, dere finner leseoppdragene for alle øktene i Canvasrommet til Ler-1050 i modulen som heter "engelsk 5-10"

Les Hestetræet, T. (2020) Learning and teaching vocabulary. In A-B. Fenner & A.S. Skulstad (Eds.) Teaching English in the 21st Century . Fokuser spesielt på s.187-190.

Se gjennom PP-slides introduction to vocabulary (disse er en oppsummering av kapitlet)

  • Forklar essensielle fagbegreper om vokabularlæring som introduseres i "theoretical perspectives" s.187-190 (f.eks: word family, receptive and productive vocabulary, high frequency words, implicit and explicit learning, collocations, chunks)
    • Forklar Nation sin modell om "the four strands of teaching and learning vocabulary" (p.189).
    • Hva betyr det når Schmitt sier at vocabulary acquisition "is incremental in nature" (p.188)?
    • Hva sier teksten om hvordan fremme vokabularlæring?
    • Hva sier teksten om vokabularlæring og lesing og skriving?
    • Hva sier teksten om vokabularlæring og skriving?
Lærer:
K. Isaksen
Rom:
ILP 3.081
Onsdag
10:15-14:00 - 17.01.2024
5-10 Engelsk
  • Les Munden (2021)  Engelsk på mellomtrinnet ch.9 Vocabulary
  • Oppsummer "selecting vocabulary", "presenting vocabulary", "vocabulary learning strategies" and "vocabulary tests"
Lærer:
K. Isaksen
Rom:
ILP 2.050
Torsdag
Fredag
12:15-16:00 - 19.01.2024
Engelsk

Forberedelse før seminar: Leseoppdrag

Leseoppdrag for uke 3-5 er i Canvasrommet for LER-1052 i engelskmodulen, har detaljert leseoppdraget til fredag her også:

Les Hestetræet, T. (2020) Learning and teaching vocabulary. Download Hestetræet, T. (2020) Learning and teaching vocabulary.In A-B. Fenner & A.S. Skulstad (Eds.) Teaching English in the 21st Century . Fokuser spesielt på s.187-190.

Se gjennom PP-slides introduction to vocabulary Download PP-slides introduction to vocabulary(disse er en oppsummering av kapitlet)

  • Forklar essensielle fagbegreper om vokabularlæring som introduseres i "theoretical perspectives" s.187-190 (f.eks: word family, receptive and productive vocabulary, high frequency words, implicit and explicit learning, collocations, chunks)
    • Forklar Nation sin modell om "the four strands of teaching and learning vocabulary" (p.189).
    • Hva betyr det når Schmitt sier at vocabulary acquisition "is incremental in nature" (p.188)?
    • Hva sier teksten om hvordan fremme vokabularlæring?
    • Hva sier teksten om vokabularlæring og lesing og skriving?
    • Hva sier teksten om vokabularlæring og skriving?
Lærer:
K. Isaksen
Rom:
ILP 1.058
Uke 4
Mandag
12:15-16:00 - 22.01.2024
5-10 Engelsk

Les artiklene og ha fokus på:

Flogenfeldt, Mellegård, Staksrud (2020) Elevene skal bli trygge engelskbrukere

  • Hva er tekstens hovedbudskap?
  • Forklar hva som menes med den affektive dimensjonen, og hva Krashen mente med "det affektive filteret" i forhold til språklæring.

Heie (2020) Snakkes det kun engelsk i engelsktimer?

  • Hva er tekstens hovedbudskap?
  • Hva er hovedfunnene til Breivik og Rindahl?
  • Forklar hva forskerne fant ut om læreres bruk av norsk i engelsktimene, hva mener forskerne om bruken av norsk i engelsktimene?

Lærer:
K. Isaksen
Rom:
ILP 2.050
Tirsdag
12:15-16:00 - 23.01.2024
Engelsk
Rom:
ILP 2.050
Onsdag
12:00-15:00 - 24.01.2024
Booking KKN020
Programstyremøte GLU
Rom:
Torsdag
Fredag
13:00-15:45 - 26.01.2024
Booking KKN020
Møtetid ALLE ansatte ILP (fagseksjoner)
Lærer:
M. Andersen
B-O. Andreassen
T. Angell-Sigvaldsen
A.L. Bakke
K. Bakken
M. Bartnæs
P.E. Bartnæs
V. Bergan
W.S. Bigell
A. Birkeland
S.A. Bjørkli
K.E.W. Bjørndal
T.H. Blixrud
S.Ø. Blomsø
S. Boldermo
J. Breivik
H. Brox
H.V. Busch
U-D.K. Bæck
K.W. Bøe
K.H. Danielsen
M. Daniloff
M. Dardanou
O.G. Drageset
T.F. Eidissen
Y. Engkvist
A. Eriksen
T.H. Estensen
H.R. Folkenborg
I. Frenning
G. Gabrielsen
A. Galåen
E. Gamst-Nergård
F.C. Geisler
E.M. Grødahl
B. Grønvik
H. Habbestad
F.L. Hansen
M.N. Hansen
V.D. Haugen
B. Haugseth
G. Heim
F. Hiss
L. Hjemgård Johansen
S.H.O. Holander
T.E. Holmbukt
K. Hovrud
L. Husjord
P.Ø. Haavold
K. Isaksen
I.K. Jakobsen
I. Jensen
M. Jensen
T.H. Jensen
B-H. Johannessen
A.A. Johansen
R. Johansen
S. Johansen
L.B. Johanson
M. Johnsen
R.V. Johnsen
S.Z. Johnsen
K. Jørgensen
O.M. Kanck
A.K. Karir
B. Karlsen
S.S. Karlsen
S. Karlsen
C.S. Karstad
R.T. Karstad
S.T. Killengreen
K. Killie
C. Kleemann
K.Kostveit
I.W. Krempig
I.N. Kristiansen
S.R. Kvande
M. Kvivesen
L.I. Landsem
A.B. Larsen
F.S. Larsen
J.B. Larsen
R.I. Larsen
M.B. Lauridsen
T. Leming
M. Liset
H. Ludvigsen
A.G. Luis Alejandro
L.H. Lyngedal
A.H. Lødemel
S.S. Madsen
S.D. Manshadi
E.F. Markusson
E. Merzliakova
R. Mikkelsen
S. Misund
G. Moe
C.H. Moen
A. Myrstad
I.H. Møller
T. Nesheim
M. Nilssen
I.C. Nordli
K.A. Nyborg
C.L. Olsen
M.I.B. Olsen
M. Olufsen
P.A. Opdal
K.D. Opstad
G. Paulgaard
H.C. Pedersen
G.O. Pettersen
I.L. Ramberg
M.V.P. Rist
J.N. Roksvold
H.C. Ryel
S. Sakariassen
S. Schenzle
A.M. Simensen
S. Sivertsvik
S. Skrøvset
M. Solberg
B.L. Sollid
H.M. Sollid
M. Son
A.B. Sortland
T. Spaun
A.R. Steele
T. Steingård
C. Stene
A-M. Stenseth
K.E. Stien
O.K. Straum
M.L. Sundelin
M. Sætermo
K-A. Sæther
B. Sætveit
Y. Sørensen
N.A. Tvete
A. Unhjem
T. Unstad
T.A. Utsi
K.J. Valkoinen
M. Volden
R.M. Walberg
O.J. Wang
A. Wara
L.L. Warth
M. Wiik
L. Wilhelmsen
B. Ødegårdstuen
V. Øie
Rom:
Uke 5
Mandag
Tirsdag
12:15-16:00 - 30.01.2024
Engelsk
Lærer:
K. Isaksen
Rom:
ILP 2.050
Onsdag
10:15-16:00 - 31.01.2024
Samlinger
Rom:
ILP 1.006
Torsdag
08:15-16:00 - 01.02.2024
Samlinger
Rom:
ILP 1.006
16:00-18:00 - 01.02.2024
Samlinger
Fredag
08:15-09:00 - 02.02.2024
Samlinger
Rom:
ILP 1.075
09:15-14:00 - 02.02.2024
Samlinger
Rom:
ILP 1.006
Uke 6
Mandag
Tirsdag
Onsdag
Torsdag
Fredag
Uke 7
Mandag
Tirsdag
Onsdag
Torsdag
Fredag
Uke 8
Mandag
Tirsdag
Onsdag
Torsdag
Fredag
Uke 9
Mandag
10:15-12:00 - 26.02.2024
Undervisning
Indigenous perspectives

Preparations:

Activate schema: What do you know about indigenous people? What do you know about the Sami people?

Read

  • Dypedahl and Lund (2020) ch.4 Culture studies for intercultural learning
Lærer:
K. Isaksen
Rom:
ILP 1.058
Tirsdag
Onsdag
08:15-12:00 - 28.02.2024
Engelsk
Lærer:
K. Isaksen
Rom:
ILP 2.050
14:15-16:00 - 28.02.2024
Seminargruppe 5-10
Rom:
ILP 2.006
Torsdag
08:15-10:00 - 29.02.2024
Undervisning
Indigenous perspectives

Preparations:

Read/watch:

Lærer:
K. Isaksen
Rom:
ILP U1.068
Fredag
08:15-12:00 - 01.03.2024
5-10 Engelsk
Rom:
ILP 2.050
Uke 10
Mandag
10:15-12:00 - 04.03.2024
Undervisning
Indigenous perspectives

Preparations:

  • Find out the meaning of the term "reparations", and reparations for indigenous peoples
  • Find one example of a specific instance where reparations were made to an indigenous group. Include information on the nature of the reparations, the reasons behind them, and the impact they had on the indigenous community involved. Be prepared to share your findings in class (3-5 minutes).
Lærer:
K. Isaksen
Rom:
ILP U1.068
14:15-16:00 - 04.03.2024
Undervisning
Intercultural encounters in novels

Boy at the Back (Rauf)
“Being a Culture teacher” (Mellomtr ch 6)
“Narrative and story” (Gamble)

Lærer:
K. Isaksen
Rom:
ILP 1.058
Tirsdag
10:15-14:00 - 05.03.2024
5-10 Engelsk
Rom:
ILP 2.050
Onsdag
08:15-10:00 - 06.03.2024
Undervisning
Indigenous perspectives

Read:

Sara (2016) In Between Worlds

Lærer:
K. Isaksen
Rom:
ILP 2.056
14:15-16:00 - 06.03.2024
Undervisning
Intercultural encounters in novels

Boy at the Back (Rauf)
“Being a Culture teacher” (Mellomtr ch 6)
“Narrative and story” (Gamble)

Lærer:
K. Isaksen
Rom:
ILP 1.007
Torsdag
12:15-16:00 - 07.03.2024
Engelsk
Fredag
13:00-15:45 - 08.03.2024
Booking KKN020
Møtetid ALLE ansatte ILP (studieprogram)
Lærer:
M. Andersen
B-O. Andreassen
T. Angell-Sigvaldsen
A.L. Bakke
K. Bakken
M. Bartnæs
P.E. Bartnæs
V. Bergan
W.S. Bigell
A. Birkeland
S.A. Bjørkli
K.E.W. Bjørndal
T.H. Blixrud
S.Ø. Blomsø
S. Boldermo
J. Breivik
H. Brox
H.V. Busch
U-D.K. Bæck
K.W. Bøe
K.H. Danielsen
M. Daniloff
M. Dardanou
O.G. Drageset
T.F. Eidissen
Y. Engkvist
A. Eriksen
T.H. Estensen
H.R. Folkenborg
I. Frenning
G. Gabrielsen
A. Galåen
E. Gamst-Nergård
F.C. Geisler
E.M. Grødahl
B. Grønvik
H. Habbestad
F.L. Hansen
M.N. Hansen
V.D. Haugen
B. Haugseth
G. Heim
F. Hiss
L. Hjemgård Johansen
S.H.O. Holander
T.E. Holmbukt
K. Hovrud
L. Husjord
P.Ø. Haavold
K. Isaksen
I.K. Jakobsen
I. Jensen
M. Jensen
T.H. Jensen
B-H. Johannessen
A.A. Johansen
R. Johansen
S. Johansen
L.B. Johanson
M. Johnsen
R.V. Johnsen
S.Z. Johnsen
K. Jørgensen
O.M. Kanck
A.K. Karir
B. Karlsen
S.S. Karlsen
S. Karlsen
C.S. Karstad
R.T. Karstad
S.T. Killengreen
K. Killie
C. Kleemann
K.Kostveit
I.W. Krempig
I.N. Kristiansen
S.R. Kvande
M. Kvivesen
L.I. Landsem
A.B. Larsen
F.S. Larsen
J.B. Larsen
R.I. Larsen
M.B. Lauridsen
T. Leming
M. Liset
H. Ludvigsen
A.G. Luis Alejandro
L.H. Lyngedal
A.H. Lødemel
S.S. Madsen
S.D. Manshadi
E.F. Markusson
E. Merzliakova
R. Mikkelsen
S. Misund
G. Moe
C.H. Moen
A. Myrstad
I.H. Møller
T. Nesheim
M. Nilssen
I.C. Nordli
K.A. Nyborg
C.L. Olsen
M.I.B. Olsen
M. Olufsen
P.A. Opdal
K.D. Opstad
G. Paulgaard
H.C. Pedersen
G.O. Pettersen
I.L. Ramberg
M.V.P. Rist
J.N. Roksvold
H.C. Ryel
S. Sakariassen
S. Schenzle
A.M. Simensen
S. Sivertsvik
S. Skrøvset
M. Solberg
B.L. Sollid
H.M. Sollid
M. Son
A.B. Sortland
T. Spaun
A.R. Steele
T. Steingård
C. Stene
A-M. Stenseth
K.E. Stien
O.K. Straum
M.L. Sundelin
M. Sætermo
K-A. Sæther
B. Sætveit
Y. Sørensen
N.A. Tvete
A. Unhjem
T. Unstad
T.A. Utsi
K.J. Valkoinen
M. Volden
R.M. Walberg
O.J. Wang
A. Wara
L.L. Warth
M. Wiik
L. Wilhelmsen
B. Ødegårdstuen
V. Øie
Rom:
Uke 11
Mandag
Tirsdag
12:15-16:00 - 12.03.2024
5-10 Engelsk
Lærer:
K. Isaksen
Rom:
ILP 2.050
Onsdag
12:15-16:00 - 13.03.2024
Engelsk
Rom:
ILP 2.050
Torsdag
Fredag
Uke 12
Mandag
Tirsdag
Onsdag
Torsdag
Fredag
Uke 14
Mandag
Tirsdag
Onsdag
Torsdag
Fredag
Uke 15
Mandag
Tirsdag
Onsdag
10:15-12:00 - 10.04.2024
Samlinger
Using literature for intercultural learning

Rauf (2018): The Boy at the Back of the Classroom
Dypedahl and Lund: ch. 5 «Using literature for intercultural learning»

Lærer:
K. Isaksen
Rom:
ILP U1.068
12:15-14:00 - 10.04.2024
Samlinger
Artificial intelligence in English teaching and learning (guest lecture)
AI in English teaching and learning
Rom:
ILP U1.068
Torsdag
10:15-12:00 - 11.04.2024
Samlinger
Assessment

Bøhn (2020)

Burner (2020)

Lærer:
K. Isaksen
Rom:
ILP 2.005
Fredag
Uke 16
Mandag
Tirsdag
Onsdag
Torsdag
08:15-11:00 - 18.04.2024
Undervisning
Exam prep
Lærer:
K. Isaksen
Rom:
ILP U1.068
12:00-15:00 - 18.04.2024
Booking KKN020
Programstyremøte GLU
Rom:
Fredag
13:00-15:45 - 19.04.2024
Booking KKN020
Møtetid ALLE ansatte ILP (fagseksjoner)
Lærer:
M. Andersen
B-O. Andreassen
T. Angell-Sigvaldsen
A.L. Bakke
K. Bakken
M. Bartnæs
P.E. Bartnæs
V. Bergan
W.S. Bigell
A. Birkeland
S.A. Bjørkli
K.E.W. Bjørndal
T.H. Blixrud
S.Ø. Blomsø
S. Boldermo
J. Breivik
H. Brox
H.V. Busch
U-D.K. Bæck
K.W. Bøe
K.H. Danielsen
M. Daniloff
M. Dardanou
O.G. Drageset
T.F. Eidissen
Y. Engkvist
A. Eriksen
T.H. Estensen
H.R. Folkenborg
I. Frenning
G. Gabrielsen
A. Galåen
E. Gamst-Nergård
F.C. Geisler
E.M. Grødahl
B. Grønvik
H. Habbestad
F.L. Hansen
M.N. Hansen
V.D. Haugen
B. Haugseth
G. Heim
F. Hiss
L. Hjemgård Johansen
S.H.O. Holander
T.E. Holmbukt
K. Hovrud
L. Husjord
P.Ø. Haavold
K. Isaksen
I.K. Jakobsen
I. Jensen
M. Jensen
T.H. Jensen
B-H. Johannessen
A.A. Johansen
R. Johansen
S. Johansen
L.B. Johanson
M. Johnsen
R.V. Johnsen
S.Z. Johnsen
K. Jørgensen
O.M. Kanck
A.K. Karir
B. Karlsen
S.S. Karlsen
S. Karlsen
C.S. Karstad
R.T. Karstad
S.T. Killengreen
K. Killie
C. Kleemann
K.Kostveit
I.W. Krempig
I.N. Kristiansen
S.R. Kvande
M. Kvivesen
L.I. Landsem
A.B. Larsen
F.S. Larsen
J.B. Larsen
R.I. Larsen
M.B. Lauridsen
T. Leming
M. Liset
H. Ludvigsen
A.G. Luis Alejandro
L.H. Lyngedal
A.H. Lødemel
S.S. Madsen
S.D. Manshadi
E.F. Markusson
E. Merzliakova
R. Mikkelsen
S. Misund
G. Moe
C.H. Moen
A. Myrstad
I.H. Møller
T. Nesheim
M. Nilssen
I.C. Nordli
K.A. Nyborg
C.L. Olsen
M.I.B. Olsen
M. Olufsen
P.A. Opdal
K.D. Opstad
G. Paulgaard
H.C. Pedersen
G.O. Pettersen
I.L. Ramberg
M.V.P. Rist
J.N. Roksvold
H.C. Ryel
S. Sakariassen
S. Schenzle
A.M. Simensen
S. Sivertsvik
S. Skrøvset
M. Solberg
B.L. Sollid
H.M. Sollid
M. Son
A.B. Sortland
T. Spaun
A.R. Steele
T. Steingård
C. Stene
A-M. Stenseth
K.E. Stien
O.K. Straum
M.L. Sundelin
M. Sætermo
K-A. Sæther
B. Sætveit
Y. Sørensen
N.A. Tvete
A. Unhjem
T. Unstad
T.A. Utsi
K.J. Valkoinen
M. Volden
R.M. Walberg
O.J. Wang
A. Wara
L.L. Warth
M. Wiik
L. Wilhelmsen
B. Ødegårdstuen
V. Øie
Rom:
Uke 17
Mandag
08:00-16:00 - 22.04.2024
Booking KKN020
Konferanse/prosjektarbeid
Rom:
Tirsdag
08:00-16:00 - 23.04.2024
Booking KKN020
Konferanse/prosjektarbeid
Rom:
08:15-12:00 - 23.04.2024
Seminargruppe 2 - presentasjon
Rom:
ILP 1.059
Onsdag
08:00-16:00 - 24.04.2024
Booking KKN020
Konferanse/prosjektarbeid
Rom:
Torsdag
08:00-16:00 - 25.04.2024
Booking KKN020
Konferanse/prosjektarbeid
Rom:
Fredag
08:00-16:00 - 26.04.2024
Booking KKN020
Konferanse/prosjektarbeid
Rom:
Uke 18
Mandag
08:00-16:00 - 29.04.2024
Booking KKN020
Konferanse/prosjektarbeid
Rom:
Tirsdag
Onsdag
Torsdag
Fredag
Uke 19
Mandag
Tirsdag
Onsdag
Torsdag
Fredag
Uke 20
Mandag
Tirsdag
Onsdag
Torsdag
Fredag
Uke 21
Mandag
Tirsdag
12:30-13:30 - 21.05.2024
Booking KKN020
Lærer:
K. Isaksen
Rom:
ILP 2.056
Onsdag
Torsdag
Fredag
Uke 22
Mandag
Tirsdag
Onsdag
Torsdag
Fredag
Uke 23
Mandag
Tirsdag
Onsdag
Torsdag
Fredag
Uke 24
Mandag
Tirsdag
Onsdag
Torsdag
Fredag
Uke 25
Mandag
Tirsdag
Onsdag
Torsdag
Fredag