Skip to main content
Uke
Velg ny lærer

Timeplan 2019 Høst - lærer Rognald Heiseldal Bergesen - Universitetslektor

Rognald Heiseldal Bergesen

Timeplan for Rognald Heiseldal Bergesen - Universitetslektor i uke 36
Uke
36
Mandag
02.09.2019
Tirsdag
03.09.2019
Onsdag
04.09.2019
Torsdag
05.09.2019
Fredag
06.09.2019
08:00          
09:00      
Aktiviteter i tidsrommet 09:15-11:00
09:15-11:00 BRELIA N119
BOOKING Booking NNO001
Møte i forskningsgruppa - CNN
P.P. Aspaas
S.H. Berg
R.H. Bergesen
C. Dahl Hambro
I.A. Dalen
R.L. Davenport
S. Figenschow
T. Fonneland
I.P. Grohse
R.B. Hagen
L.I. Hansen
R.A. Holt
A.M. Johnsen
A. Klein
R.E. Kristiansen
S. Rasmussen
H. Salvesen
K.H. Schmidt
M. Schmidt
M. Spangen
D. Storm
10:15-12:00 SVHUM A3018
KVI-1111-1 Forelesning
TEMA: Barokk – ingen enhetlig stil?

Martin, John Rupert. 1977. Baroque. Boulder, Colo.: Westview Press.

R.H. Bergesen
 
10:00  
Aktiviteter i tidsrommet 10:15-12:00
10:15-12:00 SVHUM A3018
KVI-1111-1 Forelesning
Italia: Skulptur

Robert Neuman. 2013.Baroque and Rococo art and architecture. First edition. Boston: Pearson.s. 91 - 113

Hibbard, Howard. 1965. Bernini. Harmondsworth: Penguin

R.H. Bergesen
Aktiviteter i tidsrommet 10:15-12:00
10:15-12:00 SVHUM A3018
KVI-1113-1 Forelesning
Feltarbeid og case-study

Litteratur:

Jordanova, Ludmilla, The Look of the Past. Visual and Material Evidence in Historical Practice, kap. 2 ”Craft, skills and visual intelligence”, s. 53-95

R.H. Bergesen
Aktiviteter i tidsrommet 10:15-15:00
10:15-15:00 SVHUM A3018
KVI-2517-1 Forelesning
What is Sámi art? The Sámi drum.

Svein Aamold, «The Role of the Scholar in Research into Indigenous Art».

Jimmie Durham, «The Vocabulary of Art, Why Beauty – (Why Not», and «And Yet».

Nils Oskal, «The Character of the Milk Bowl as Separate World, and the World as a Multitudinous Totality of References»

Charis Gullickson, «The Artist as Noaidi». Sámi Stories, 9-34.

Gunvor Guttorm, “The Power of Natural Materials and Environments”, Sámi Art and Aesthetics: Contemporary Perspectives (2017): 163-177

Rauna Triumf, “Small stories: A guide to learning and teaching Sámi arts and crafts”, Indigenous Research: World Indigenous Nations Higher Education Consortium: Journal 2011 (2010): 77-86

Bergesen, Rognald H. (2016 ). “Lapponia and the Drum, Instruments of Integration and the Construction of the Other during the Confessionalisation of Northern Sweden”. In: Berg, S.H., Bergesen, R. H. & Kristiansen, R. E. (eds.). The Protracted

Reformation in Northern Norway Vol. 2: Towards a Protestant North, TROLL 14.

Håkan Rydving, «The Saami drums and the religious encounter in the 17th and 18th centuries», Scripta Instituti Donneriani Aboensis, 01 January 1991, Vol.14, pp.28-51 (pdf in Canvas)

R.H. Bergesen
I. Høvik
12:15-14:00 SVHUM E2004
KVI-3900-1 MA-seminar
IKKE SEMINAR
R.H. Bergesen
E.K. Haugdal
I. Høvik
H. Olaussen
11:00  
12:00    
Aktiviteter i tidsrommet 12:15-14:00
12:15-14:00 SVHUM A3018
KVI-3110-1 Forelesning
Ditt prosjekt: Problem-stilling og metode

Les kap. 3-5 i Barnet, A Short Guide  

Fyll ut prosjektskisse-øvelsens første og andre felt: tema og problemstilling.

Du kan sette opp flere alternativer.

R.H. Bergesen
 
13:00      
14:00        
15:00          
16:00