Timeplan 2020 Høst - lærer Rasmus Tørnes Karstad - Førsteamanuensis
Miljøkjemi og RedOks
Forelesning
Vi fortsetter med miljøkjemi, og starter med RedOks. Se videoene jeg har laget (Miljøkjemi del 2 og RedOks-reaksjoner) og se episoden av NRK-programmet "Folkeopplysningen" jeg har lenket til.
Les om RedOks-reaksjoner i kapittel 7 s.154-164 i "Kjemi for lærere".
Oppdrag: Se over fagbegrep brukt i læreboka og i forelesningene mine og noter ned de som du synes er uklar eller vanskelig å forstå. Inkluder gjerne begrep som er brukt så langt i naturfagsundervisningen i de andre temaene.
Miljøkjemi og RedOks
Forelesning
Vi fortsetter med miljøkjemi, og starter med RedOks. Se videoene jeg har laget (Miljøkjemi del 2 og RedOks-reaksjoner) og se episoden av NRK-programmet "Folkeopplysningen" jeg har lenket til.
Les om RedOks-reaksjoner i kapittel 7 s.154-164 i "Kjemi for lærere".
Oppdrag: Se over fagbegrep brukt i læreboka og i forelesningene mine og noter ned de som du synes er uklar eller vanskelig å forstå. Inkluder gjerne begrep som er brukt så langt i naturfagsundervisningen i de andre temaene.
RedOks-reaksjoner
Forelesning
Les kapittel 12 i "Kjemi for lærere".
Oppdrag: Ta bilde av (resultatet av) en redoksreaksjon. Vær kreativ, så slipper vi 20 bilder av en rusten spiker. Husk at redoks er mer enn rust.
RedOks-reaksjoner
Forelesning
Les kapittel 12 i "Kjemi for lærere".
Oppdrag: Ta bilde av (resultatet av) en redoksreaksjon. Vær kreativ, så slipper vi 20 bilder av en rusten spiker. Husk at redoks er mer enn rust.