- Brandtzæg, Kari J., “Morten Krohg and Art’s Oppositional Role”, A Cultural History of the Avant-Garde in the Nordic Countries, 1950–1975, red. Tania Ørum, Jesper Olsson, Leiden & Boston: Brill Rodopi, 2016: 153–163
- Krogvig, Ingvild, “Viggo Andersen’s Vigelandsinstallasjon – The History of a Forgotten Anti-Monument”, A Cultural History of the Avant-Garde in the Nordic Countries, 1950–1975, red. Tania Ørum, Jesper Olsson, Leiden & Boston: Brill Rodopi, 2016: 692–699
- Krogvig, Ingvild, “Linguistic Leakage In The Landscape: Early Land Art In Norway”, A Cultural History of the Avant-Garde in the Nordic Countries, 1950–1975, red. Tania Ørum, Jesper Olsson, Leiden & Boston: Brill Rodopi, 2016: 632–641
- Krohg, Morten, «Kunst – for hvem?», Brun, Hans-Jakob, et al., Kunst: For mennesket eller museet?, Oslo: Gyldendal, 1969, s. 28–51
- Mortensen, Mette, “A Borderline Case – Facial Politics in Kjartan Slettemark’s The Passport”, A Cultural History of the Avant-Garde in the Nordic Countries, 1950–1975, red. Tania Ørum, Jesper Olsson, Leiden & Boston: Brill Rodopi, 2016: 577–584
Pedersen, Hilde Marie, «Tidlig landart og konseptuell kunst i Norge ved Bård Breivik og Gerhard Stoltz», Kunst og Kultur 1, 2013, s. 26–35
- Aamold, Svein, «Lek, brudd og tilfeldigheter i skulpturen: Isern og Haukeland, Kleiva og Heyerdahl», Norsk avantgarde, red. Per Bäckström og Bodil Børset, Oslo: Novus Forlag, 2011: 143–158, 697–700