Skip to main content
Uke
Velg ny lærer

Timeplan 2023 Vår - lærer Dora Bimbo Aamot - Stipendiat

Dora Bimbo Aamot

Uke 3
Mandag
Tirsdag
Onsdag
Torsdag
Fredag
12:15-15:00 - 20.01.2023
Workshop
Bachelor thesis AAT
Lærer:
D.B. Aamot
Uke 4
Mandag
Tirsdag
09:00-11:30 - 24.01.2023
Workshop
Bachelor thesis practicalities
Bachelor thesis AAT

Preparations: Make a reflection about what you learned from the writing workshop today. Which areas/segments of the thesis writing process would you like to learn more about, or you feel you need more help with to succeed?

Lærer:
D.B. Aamot
Onsdag
Torsdag
Fredag
Uke 5
Mandag
Tirsdag
Onsdag
09:15-11:30 - 01.02.2023
Undervisning
Introduksjon av Kommunikasjon og storytelling
Kommunikasjon og storytelling

Les:

Pedersen, A. J. (2012). Narrative metoder i opplevelsesdesign. I Opplevelsesøkonomi. Kunsten å designe opplevelser. (s. 183-214). Oslo: Cappelen Damm Akademisk.

Eide, D. & Mossberg, L. (2011). Fortellinger, pakking og turguide. I D. Eide (red.), Turisme basert på fortellinger, bøker og film (s. 55 – 66). Bodø: UiN-rapport nr 2/2011. https://nordopen.nord.no/nord-xmlui/handle/11250/141839

Tilleggslitteratur:

Kaufman, B. (2003). Stories that sell, stories that tell: effective storytelling can strengthen an organization's bonds with all of its stakeholders. Journal of Business Strategy, 24(2), 11-16.

Mathisen, L. (2014). Storytelling in Perspective. I N. K. Prebensen, J. Chen & M. Uysal (Red.), Creating experience value in tourism (s. 157-168).

Eide, D. (2011). Avsluttende refleksjoner. I Turisme basert på fortellinger, bøker og film (s. 129 – 137). Bodø: UiN-rapport nr 2/2011. https://nordopen.nord.no/nord-xmlui/handle/11250/141839

Torsdag
09:15-11:30 - 02.02.2023
Undervisning
Narratologi og fortellingens betydning
Kommunikasjon og storytelling

Les:

Johannessen, Rafoss, T. W., & Rasmussen, E. B. (2018). Fortellinger. I Rafoss & E. B. Rasmussen (Red.), Hvordan bruke teori?Nyttige verktøy i kvalitativ analyse (s. 96–121). Universitetsforlaget.

Gripsrud, J. (2015). Narratologi. I Gripsrud, Mediekultur, mediesamfunn (5. utg., s. 193–230). Universitetsforlaget.

Jørgensen, K. (2011). Fiksjon og dramaturgi som verktøy. I D. Eide (red.), Turisme basert på fortellinger, bøker og film (s. 67-74). Bodø: UiN-rapport nr 2.

Fredag
Uke 6
Mandag
Tirsdag
Onsdag
Torsdag
Fredag
08:15-11:00 - 10.02.2023
Leceture
Presentation rounds, Introduction to the course Social Media and Communication, History of Social Media
Social Media and Communication
Lærer:
D.B. Aamot
Uke 7
Mandag
Tirsdag
09:15-11:30 - 14.02.2023
Undervisning
Visuelle fortellinger
Kommunikasjon og storytelling

Les:

Berkaak, O.A. & Frønes, I. (2005). Tegn og betydning. I Tegn, tekst og samfunn (s. 15 – 74). Oslo: Abstrakt forlag AS.

Onsdag
Torsdag
09:15-11:30 - 16.02.2023
Undervisning
Kommunikasjon og storytelling
Fredag
08:15-11:00 - 17.02.2023
Leceture
Introduction to social media concepts
Social Media and Communication

Aral, S. (2021). The Hype Machine: How Social Media Disrupts Our Elections, Our Economy, and Our Health--and How We Must Adapt. Chapter 4

Lærer:
D.B. Aamot
Uke 8
Mandag
Tirsdag
Onsdag
Torsdag
08:15-11:00 - 23.02.2023
Leceture
Social media and tourism
Social Media and Communication

Social and digital media marketing issues in tourism (The Routledge Handbook of Tourism Marketing, 2013)
Social media strategy: A practical guide to social media marketing and customer engagement (Atherton, J., 2020) (Glossary and Appendix 2)
Social media in tourism and hospitality: A literature review. (Leung et al., 2013)

Lærer:
D.B. Aamot
Fredag
Uke 9
Mandag
Tirsdag
12:15-15:00 - 28.02.2023
Leceture
Guest lecturer: Håkon Brensholm – Visit Svalbard
Social Media and Communication

Grouped: How small groups of friends are the key to influence on the social web (Adams, P., 2012): Chapter 6, 7 and 8

Lærer:
D.B. Aamot
Onsdag
Torsdag
12:15-15:00 - 02.03.2023
Leceture
Social media as a marketing tool
Social Media and Communication

The Hype Machine (Aral, 2021): Chapter 8 
Social Vacation (Sakshi et al., 2020)
Social and digital media marketing issues in tourism (The Routledge Handbook of Tourism Marketing, 2013)

Lærer:
D.B. Aamot
Fredag
Uke 10
Mandag
Tirsdag
Onsdag
09:30-13:00 - 08.03.2023
Workshop
Bachelor thesis AAT
Lærer:
D.B. Aamot
Torsdag
Fredag
Uke 12
Mandag
Tirsdag
08:15-15:00 - 21.03.2023
Workshop
Midterm seminar - student presentations
Bachelor thesis AAT
Lærer:
D.B. Aamot
Onsdag
Torsdag
Fredag
Uke 13
Mandag
Tirsdag
09:15-11:30 - 28.03.2023
Undervisning
Framlegg av Arbeidskrav 1
Kommunikasjon og storytelling
12:15-15:00 - 28.03.2023
Undervisning
Storytelling og steder
Kommunikasjon og storytelling

Les:
Didriksen, S. & Moldenæs, T. (2015). Regional omdømmebygging som autokommunikasjon. En analyse av to digitale fortellinger. I K.A. Ellingsen & Blindheim, T. (red.), Regional merkevarebygging (s. 151 – 172). Bergen: Fagbokforlaget.

Selberg, T. (2007). Fortelling, festival og sted. I T. Selberg & Gilje, N. (red.), Kulturelle landskap: Sted, fortelling og materiell kultur (s.132-155). Bergen: Fagbokforlaget.

Larsen, J.K. (2015). Landskapsformidling. I H. Ridderstrøm & Vold, T. (red.), Litteratur- og kulturformidling (s. 289-304). Oslo: Pax Forlag.

Onsdag
09:15-11:30 - 29.03.2023
Undervisning
Storytelling og bedriftsutvikling
Kommunikasjon og storytelling

Les:

Fog, Budzt, Munch (2009). Historiefortælligens fire elementer. Storytelling-begrebet i erhvervslivet. Virksomhedens kernefortælling. I Storytelling – branding i praksis. (s. 32-102). Fredriksberg: Samfundslitteratur.

Torsdag
Fredag
Uke 15
Mandag
Tirsdag
Onsdag
Torsdag
Fredag
08:15-11:00 - 14.04.2023
Leceture
Social media channels
Social Media and Communication

Interact with me on my terms (Hodis et al., 2019)
Understanding consumers’ social media engagement behaviour (Cao et al., 2021)

Lærer:
D.B. Aamot
12:15-15:00 - 14.04.2023
Leceture
Student presentations - assignment 1
Social Media and Communication
Lærer:
D.B. Aamot
Uke 16
Mandag
12:15-15:00 - 17.04.2023
Leceture
Case study
Social Media and Communication

Using social media to assess nature-based tourism: Current research and future trends (da Mota, V. T., & Pickering, C. 2020)

Lærer:
D.B. Aamot
Tirsdag
09:15-11:30 - 18.04.2023
Undervisning
Digitale fortellinger
Kommunikasjon og storytelling

Les:

Handgaard, B. (2020). Fortellinger på sosiale medier. I Historiefortelling på digitale plattformer (s. 333 – 356). Oslo: Cappelen Damm Akademisk.

Støttelitteratur:

Aalen, I. (2015). Markedsføring og kommunikasjonsarbeid. I I. Aalen, Sosiale medier (s. 173–196). Fagbokforlaget

12:15-15:00 - 18.04.2023
Undervisning
Storytelling, kontekst og etikk
Kommunikasjon og storytelling

Forberedelse ved å se:

https://www.ted.com/talks/chimamanda_ngozi_adichie_the_danger_of_a_single_story

Les:

Skavhaug, I. M. O. & Brandth, B. (2012). Gårdsturisme på hjemmesider: Trender, blikk og paradokser. Sosiologisk tidsskrift, 20(1), 27-46.

Wright, R. J. (2014). Samisk reiseliv & salg av kulturuttrykk. Tromsø: University of Tromsø.

Onsdag
Torsdag
Fredag
08:15-11:00 - 21.04.2023
Leceture
Stories, press, blogs and podcasts
Social Media and Communication

Social and digital media marketing issues in tourism (The Routledge Handbook of Tourism Marketing, 2013)

Lærer:
D.B. Aamot
Uke 18
Mandag
Tirsdag
12:15-15:00 - 02.05.2023
Leceture
Student presentations - assignment 2
Social Media and Communication
Lærer:
D.B. Aamot
Onsdag
Torsdag
08:15-11:00 - 04.05.2023
Leceture
Social media and influencers; Social media and ethics
Social Media and Communication

Ethics of Authenticity: Social Media Influencers and the Production of Sponsored Content (Wellmann et al., 2020)

Social Media Communication (Chapter 10) (Lipschultz, 2020)

Lærer:
D.B. Aamot
Fredag
Uke 19
Mandag
12:15-15:00 - 08.05.2023
Leceture
Stroytelling and places
Social Media and Communication

Storytelling about places Tourism marketing in the digital age (Bassano, 2019)

Fusté-Forné, F. (2022). The portrayal of Greenland: a visual analysis of its digital storytelling.

Lærer:
D.B. Aamot
Tirsdag
09:15-11:30 - 09.05.2023
Undervisning
Oppsummering og eksamensinformasjon
Kommunikasjon og storytelling

Forberedelser: Se over tema, pensum og notater

Onsdag
Torsdag
Fredag
08:15-11:00 - 12.05.2023
Leceture
The Social Dilemma
Social Media and Communication
Lærer:
D.B. Aamot
Uke 20
Mandag
12:15-15:00 - 15.05.2023
Leceture
Summary of lectures and preparation for the written home exam
Social Media and Communication
Lærer:
D.B. Aamot
Tirsdag
Onsdag
Torsdag
Fredag